نسخه چاپی

نظر دادگان درباره بركناری كی‌روش

عکس خبري -نظر دادگان درباره برکناري کي‌روش

رییس سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید بركناری كارلوس كی‌روش راه علاج نیست و كسانی كه این روزها درباره تغییرات در تیم ملی صحبت می‌كنند، تنها سنگ خود را به سینه می‌زنند.

به گزارش نما، دکتر محمد دادگان در گفت‌وگو با ايسنا، درباره وضعيت تيم ملي پس از باخت به لبنان و حاشيه‌هايي اين که اين شکست براي فوتبال ايران به وجود آورد، گفت: فوتبال ما دچار يک موج و تلاطمي شده است. معتقدم در شرايطي که به وجود آمده بايد از کي‌روش حمايت کرد. اين بايد سرلوحه کار ما تا آخرين وضعيت باشد، چرا که آلترناتيوي براي جايگزيني کي‌روش نداريم.


وي با انتقاد از کساني که اين روزها با اظهار نظرهايشان به دنبال تغيير در کادر فني هستند، گفت: مربيان و مديراني که از داخل اظهار نظر مي‌کنند، تنها سنگ خود را به سينه مي‌زنند و حرف‌هايشان از سر دلسوزي نيست. دوست دارم يک نفر از آنها بپرسد که آقاي مدير و آقاي مربي شما براي فوتبال چه کرده‌ايد؟


دادگان افزود: چون خواست مقامات دولتي حضور يک مربي بزرگ بوده و فدراسيون فوتبال با توجه به اين خواست کي‌روش را به ايران آورده، نشان مي‌دهد که در حال حاضر هم تصميم گير فدراسيون فوتبال نيست. به اعتقادم نبايد با برداشتن کي‌روش يا حتي بحث درباره اين موضوع وضعيت را براي فوتبال ايران بدتر از شرايط فعلي کرد. به عنوان يک در خواست از کي‌روش مي‌خواهم به خاطر حفظ هويت فوتبال ملي و خودش در کادر تيم ملي از مربيان جواني همچون فرکي، ابراهيم زاده و ويسي استفاده کند. بودن در کنار کي‌روش مي‌تواند اين مربيان جوان ما را آب ديده‌تر کند و کي‌روش مي‌تواند نظرات آنها را بگيرد، ولو اين که باز هم نظرات خود را اجرا کند.


استاد دانشگاه تربيت بدني شهيد بهشتي با اشاره به تجربيات ناموفقي که پس از برکناري مربيان ايجاد شد گفت: فوتبال ملي هيچ گاه از تغييراتي که ايجاد شد، سودي نبرد. برداشتن قلعه نويي و آمدن دايي يا برداشتن دايي و آمدن قطبي از اين دست تجربه‌ها بود، هر چند که به اعتقاد من دادن نيمکت تيم ملي به اين سه مربي به دليل جواني‌شان زود بود.


دادگان در پاسخ به اين سوال که فکر مي‌کنيد دليل مشکل اصلي فوتبال ايران چيست؟ و چه شده که مردم ديگر اميدي به تيم ملي کشورشان ندارند؟ گفت: اين يک سوال کليدي براي فوتبال ايران است. در فوتبالي که يک مدير نه براي بقاي فوتبال، بلکه براي بقاي مديريت خود کار سياسي مي‌کند تا به شوراي شهرها و نمايندگي‌ها برسد، خروجي‌اش چيزي مي‌شود که اکنون مي‌بينيم. اين مديران تنها براي اين که اهداف سياسي خود را پيش ببرند، چنين پول‌هاي فراواني را به شکم فوتبال مي‌ريزند. مقام‌هاي دولتي و رييس سازمان تربيت بدني که جلوي پيشرفت فوتبال را گرفت، يکي از ديگر از مقصران وضعيتي است که به وجود آمده است. در زمان حضور ما در فدراسيون فوتبال علي آبادي مي‌گفت که دادگان با خارجي‌ها است و مي‌پرسيد چرا او نمي‌خواهد از فوتبال برود، اما من مي‌‌خواهم بپرسم که چرا شما براي ماندن در کميته ملي المپيک اين همه تلاش مي‌کني. اگر کشتي و وزنه‌برداري را از اين ورزش بگيرند، چيزي باقي نمي‌ماند. آن هم در شرايطي که دنيا به دليل صدمه پذيري اين دو رشته بر روي آن سرمايه‌گذاري نمي‌کند و کشورهاي مطرح دنيا به رشته‌هاي شادي آوري مانند دووميداني، تنيس، فوتبال، شنا و .... مي‌پردازد. هر وقت ما توانستيم در اين رشته‌ها رشد کنيم، مي‌توانيم بگويم که ورزشمان پيشرفت داشته است.


وي در پاسخ به اين سوال که برخي از منتقدان اعتقاد دارند که تيم ملي بيش از حد مسن است، شما چه نظري داريد؟ گفت: فکر نمي‌کنم در حال حاضر با حضور چند بازيکن با تجربه تيم ملي فرسوده باشد. تيم ما بازيکنان جواني همچون حاج صفي، ماهيني، رحمتي و .... دارد و در کنار اين بازيکنان با تجربه‌هايي هم در تيم ملي وجود دارند. فکر نمي‌کنم که مشکل تيم ملي اين باشد. مشکلي که تيم ملي دارد، ناهماهنگي است و برنامه‌اي در زمين ارائه نمي‌شود و نمي دانيم با حريفاني چون کره، قطر و لبنان چگونه بازي کنيم.


دادگان افزود: از همه مهم‌تر بازيکنان تيم ملي ارضاء و اشباع شده‌اند و مديراني که پول‌هاي کلاني را به شکم اين فوتبال ريخته‌اند مسبب آن هستند. شنيده‌ام در تمرين يکي از تيم‌هاي مطرح، يکي از بازيکنان در اعتراض به تماشاگران گفته من را پنج ماه تحمل کنيد و آن وقت از تيمتان مي‌روم. اين نشان مي‌دهد که آن مدير چقدر بي‌کفايت بوده است که بازيکناني را جذب کرده که به دنبال پايان قراردادشان هستند. من بر روي حرف خود هستم و مي گويم بهترين فوتباليست ايران قيمتش 100 ميليون تومان است و اگر من رييس فدراسيون فوتبال بودم، يک سال اين ليگ را تعطيل مي‌کردم. فوتبالي که اين همه هزينه در آن مي‌شود و زيبا نيست و تماشاگري را جذب نمي‌کند، دليلي براي بودنش وجود ندارد.


وي درباره ناراحتي بازيکنان از رسانه‌ها به دليل حمايت از قهرمانان المپيک و پارالمپيک و انتقاد از فوتبال گفت: من هم اعتقاد دارم که هزينه اي که در فوتبال مي‌شود بي‌جا است و در نقطه مقابل بايد قهرمانان المپيک و پارالمپيک را حمايت کرد. به اعتقاد من تمامي اين مسايل از جايي نشات مي‌گيرد که يک مدير براي بقاي خود و حزب و دسته سياسي‌اش پول‌هاي کلاني را به فوتبال مي‌آورد و اين گونه بازيکن ديگر با گرفتن اين پول‌ها انگيزه‌اي براي کار ندارد.

۱۳۹۱/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...