نسخه چاپی

اجرای عملیات ساخت 780 كیلومتر بزرگراه و راه اصلی در خراسان رضوی

مدیركل ساخت و توسعه منطقه یك شركت ساخت گفت:‌ 779 كیلومتر بزرگراه و راه اصلی در خراسان رضوی در حال ساخت بوده كه 388 كیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و 391 كیلومتر آن در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»،‌ محمد پارسا ‌طی نشست خبری، اظهار داشت: منطقه یک شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، شامل استان‌های گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخشی از استان خراسان جنوبی و قسمتی از استان سمنان است.

وی ادامه داد: در منطقه یک شرکت ساخت، 780 کیلومتر راه و راه اصلی و بزرگراه با پیشرفت 65 درصد و 171 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه با پیشرفت 32 درصد در حال اجرا است.

مدیرکل ساخت و توسعه منطقه یک شرکت ساخت خاطرنشان کرد: این اداره کل اولین اداره کل مناطق شرکت ساخت بود که از ستاد مرکزی در تهران جدا شد.



* احداث تقاطع باغچه - بینالود با هزینه 110 میلیارد ریال



پارسا به احداث تقاطع باغچه ـ‌ بینالود در استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگترین تقاطع‌های غیرهمسطح کشور این تقاطع است که با هزینه 110 میلیارد ریال ساخته شد.

مدیرکل ساخت و توسعه منطقه یک شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور‌ ادامه داد: این تقاطع در 40 کیلومتری جنوب مشهد زمینه تسهیل روان زائران امام رضا(ع) را فراهم می‌کند.

مدیرکل ساخت و توسعه منطقه یک شرکت ساخت با اشاره به اینکه روزانه 48 هزار خودرو در پیک سفر از این محور عبور می‌کنند، تصریح کرد: قبل از احداث این تقاطع، تردد به سختی انجام می‌شد، اما با احداث آن ایمنی 100 درصدی محقق شد.



* احداث تقاطع بینالود با 6 کیلومتر رمپ و لوپ و اعتبار 60 میلیارد ریال



مدیرکل ساخت و توسعه منطقه یک شرکت ساخت خاطرنشان کرد:‌همچنین پس از این تقاطع غیرهمسطح و با طی کردن 20 کیلومتر به سمت غرب، به تقاطع بینالود می‌رسیم که آن هم نیز پس از تقاطع باغچه ـ‌ بینالود یکی از تقاطع‌های بزرگ کشور است.

وی خاطرنشان کرد: تقاطع بینالود نیز دارای 6 کیلومتر رمپ و لوپ است که با اعتبار 60 میلیارد ریال ساخته شد.



* اجرای 10 پروژه بزرگراهی، راه اصلی و تقاطع غیرهم سطح



مدیرکل ساخت و توسعه منطقه یک شرکت ساخت خاطرنشان کرد: در سال جاری 10 پروژه بزرگراه، راه اصلی و تقاطع غیرهمسطح داریم.

وی یادآور شد: در اداره کل ساخت و توسعه منطقه یک شرکت ساخت، یک پروژه آزادراه (کنارگذر شمالی مشهد) به طول 72 کیلومتر با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است؛ همچنین 24 بزرگراه و راه اصلی به طول 524 کیلومتر و پیشرفت 50 درصد و 5 پروژه ریلی به طول 172 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 32.5 درصد در حال اجرا است.

مدیرکل ساخت و توسعه منطقه یک شرکت ساخت خاطرنشان کرد: پروژه‌های راه اصلی و بزرگراه این استان که توسط شرکت ساخت در حال انجام است، شامل 779 کیلومتر بزرگراه و راه است که 388 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و 391 کیلومتر آن در دست اجرا است.

پارسا با اشاره به اجرای پنج پروژه ریلی در استان خراسان رضوی توسط شرکت ساخت یادآور شد: همچنین 5 پروژه ریلی این استان شامل عملیات زیرسازی راه‌آهن خواف ـ هرات (در بخش ایران) به طول 76.8 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 97 درصد، اتصال راه‌آهن سبزوار به شبکه سراسری به طول 45 کیلومتر و پیشرفت 5 درصد، اتصال راه‌آهن اسفراین به شبکه سراسری به طول 50 کیلومتر، احداث جاده دسترسی و ساختمان توقف‌گاه راه‌آهن رشتخوار با پیشرفت 60 درصدی و احداث راه‌آهن گرگان ـ‌ مشهد، است.

۱۳۹۰/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...