نسخه چاپی

رضاعلیزاده در گفتگو با نما:

با شبكه‌های اجتماعی منحرف برخورد شود / اینترنت ملی نیاز به ایجاد زیر سخت های لازم دارد

عکس خبري -با شبکه‌هاي اجتماعي منحرف برخورد شود /   اينترنت ملي نياز به ايجاد زير سخت هاي لازم دارد

بحث مشكلات برخی از سایت ها تنها مربوط به امروز نیست بلكه در گذشته نیز چنین بحث هایی در مورد استفاده از ویدیو و ماهواره مطرح بوده اما امروز ما با معضل حضور جوانان در فضای مجازی همچون تلگرام، اینستا گرام مواجه هستیم.

رضاعلیزاده، نماینده مردم ورزقان در خانه ملت و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در مورد پوشش وب مستهجن آمریکا توسط گوگل که شرایط هشدار دهنده ای را برای جوانان ما ایجاد کرده است، گفت: موضوع استفاده از اینترنت ملی امروز برای مردم کشورمان جهت حضور در فضای مجازی میان مسئولان مطرح است.

وی در ادامه افزود: بحث مشکلات برخی از سایت ها تنها مربوط به امروز نیست بلکه در گذشته نیز چنین بحث هایی در مورد استفاده از ویدیو و ماهواره مطرح بوده اما امروز ما با معضل حضور جوانان در فضای مجازی همچون تلگرام، اینستا گرام مواجه هستیم.

علیزاده ادامه داد: از آنجایی که مسئولان ما در ظاهر خطر استفاده جوانان از فضای مجازی و ماهواره ها را مشاهده می کنند اما به دلیل عدم برخورد ریشه ای و کارشناسی با معضلات موجود تاکنون به نتایج مثبتی دست پیدا نکرده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: از آنجایی که مسئولین در جهت پیدا کردن راه و شیوه مقابله و برخورد متناسب با فعالیت ماهواره ها و برخی از شبکه ها فضای مجازی دیر عمل می کنند که فعالیت های جدید دیگری بروز ظهور پیدا می کنند.

نماینده ورزقان در خانه ملت با تأکید بر این مطلب که مسئولین بایستی راهکارهای اساسی را جدی بگیرند،گفت: اگر مسئولین بتوانند شبکه ملی را در کشور راه ندازی کنند تا حد بسیاری می توانند برنامه هایی که از طریق فضای مجازی منشتر می شود را کنترل کنند.

علیزاده ادامه داد: در جهت راه اندازی شبکه اینترنت ملی در کشور نیاز به ایجاد زیر ساخت های مناسب داریم از این رو در این زمینه ضرورت داردمسائل و مشکلات را ریشه ای حل و برطرف کنیم.

وی در ادامه به تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس اشاره و تأکید کرد: در برنامه ششم به موضوع استفاده از اینترنت ملی اشاره شده است و امیدواریم مسئولین قوانین برنامه ششم توسعه را بدرستی در کشور اجرا کنند تا بتوان جلوی این گونه مسائل و مشکلات کشور را گرفته شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خاتمه با تأکید براین مطلب که مقابله با فعالیت ها بیگانگان در شبکه های اجتماعی و مجازی علیه جوانان کشورمان ظرف یک و دو روز انجام نمی گیرد، گفت: اجرای اینترنت ملی نیازمند به زمان و ایجاد زیر ساخت ها است و تا زمانی که زیر ساخت ها فراهم نشود اجرای اینترنت ملی با مشکلاتی ربرو خواهد شد.

۱۳۹۵/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...