نسخه چاپی

پاسخ قاطع پكن به كاخ سفید درباره جزایر دریای چین

دولت چین در واكنش به اعلامیه كاخ سفید در خصوص بین المللی خواندن جزایر مورد مناقشه متعلق به چین در آبهای دریای جنوبی چین، حاكمیت پكن بر این جزایر را مساله ای غیر قابل انكار خواند.

به گزارش نما به نقل از مهر، دولت چین با صدور بیانیه ای که در پاسخ به سخنان اخیر سخنگوی کاخ سفید در خصوص مالکیت دریای چین جنوبی صادر شده، حاکمیت پکن بر این دریا و جزایر آن را بلامنازع دانست.

به گزارش رویترز، دولت چین در واکنش به اعلامیه کاخ سفید در خصوص بین المللی خواندن جزایر مورد مناقشه متعلق به چین در آبهای دریای جنوبی چین، حاکمیت پکن بر این جزایر را مساله ای غیر قابل انکار خواند.

«سین اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید در سخنان روز گذشته خود گفته بود که آمریکا به دنبال اطمینان از حفظ منافع خود در دریای چین است.

در همین راستا، «رکس تیلرسون» نیز در تاریخ ۱۱ ماه جاری میلادی گفته بود که چین نباید اجازه دسترسی به جزایر مورد مناقشه را بیابد.

«هوآ چون یینگ»، وزیر خارجه چین نیز در پاسخ به این اظهارات مقام های آمریکایی گفته بود که آمریکا در مسائل دریای چین دخیل نیست و حق دخالت در آن را ندارد.

گفتنی است مساله دریای چین و جزایر مورد اختلاف آن موضوعی است که کشورهای چین، مالزی، ویتنام، فیلیپین و برونئی بر سر مالکیت آن با یکدیگر اختلاف دارند.

۱۳۹۵/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...