نسخه چاپی

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با نما:

اردو و جشن مختلط دانشجویی همچنان ادامه دارد / اتوبوس هایی كه قانون را دور می زنند

عکس خبري -اردو و جشن مختلط دانشجويي همچنان ادامه دارد / اتوبوس هايي که قانون را دور مي زنند

امروزه در برخی از دانشگاه های كشور به بهانه های مختلف اردوهای مختلط دانشجویی برگزار می شود و دانشجویان با تغییر نام برگزاری اردوها در حال دور زدن قانون هستند و اردوهای مختلط را با عناوین مختلف انجام می دهند.


حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در مورد برگزاری اردوهای مختلط دانشجویان دانشگاه گیلان در سایه غفلت مسئولین، گفت: برگزاری اردوهای مختلف دانشجویی چه در دانشگاه و چه در خارج از دانشگاه ممنوع می باشد و وزارت علوم در بخش نامه ای که به دانشگاه های سراسر کشور ارسال کرده چنین موضوعی تذکر داده است.
وی در ادامه افزود: نمایندگان مردم در خانه ملت بارها براین موضوع تأکید کرده اند که که برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی خلاف قانون می باشد و ضرورت دارد تا هرچه سریعتر جلوی این موضوع گرفته شود.
نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت در ادامه به دور زدن قانون در اردوهای مختلط دانشجویی اشاره و بیان کرد: امروزه در برخی از دانشگاه های کشور به بهانه های مختلف اردوهای مختلط دانشجویی برگزار می شود و دانشجویان با تغییر نام برگزاری اردوها در حال دور زدن قانون هستند و اردوهای مختلط را با عناوین مختلف انجام می دهند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: هرگونه برگزاری اردو مختلط با هر نام و نشانی برای ما قابل پذیرش نیست امروزه در اردوهای دانشجویی در قالب اردوهای گردشگری و تفریحی برگزار می شود که این روند روند غلطی است که در دانشگاه ها اجرا می شود.
سلیمی با اشاره به وظیفه وزرات علوم در برخورد با اردوهای مختلط دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه وزارت علوم است که وقتی مشاهده می کند در دانشگاهی اردوی مختلط تحت عناوین متفاوتی برگزار می شود و یا در حال انجام است برخورد کند.
وی بیان کرد: متاسفانه در پاره ای از مسائل و زمینه ها وزارت علوم نسبت به برگزاری اردوهای مختلط حساسیت لازم را ندارد و از آنجایی که دانشجویان زود علائم رفتارهای مسئولان را دریافت و از این رفتار آنها سوء استفاده می کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خاتمه گفت: با وجود اسناد و مدارک ارائه شده به کمیسیون آموزش از برگزاری اردوهای مختلط مسئولین ذی ربط باید پاسخگو سوال نمایندگان در این زمینه باشند.

۱۳۹۵/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...