نسخه چاپی

قیمت طلا در بازارهای جهانی درجا زد

طلای جهانی روز چهارشنبه تحت تاثیر سودگیری معامله گران از رشد اخیر قیمت این فلز ارزشمند و بهبود ارزش دلار، با كاهش روبرو شد.

به گزارش نما به نقل از میزان، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش داشت و در ۱۲۰۴.۸۰ دلار ایستاد.در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۵ درصد اُفت کرد و به ۱۲۰۴.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۴.۸۰ دلار یا ۰.۴ درصد کاهش یافته و در ۱۲۱۰.۸۰ دلار بسته شده بود.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ دنبال می کند، در معاملات چهارشنبه در ۱۰۰.۲۲۰ واحد ایستاد. طلا و دلار معمولا خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند زیرا دلار قوی‌تر به تقاضا برای طلا که به این ارز معامله می شود، لطمه می زند و طلا را برای خریدارانی که از سایر واحدهای ارزی استفاده می کنند، گران‌تر می‌کند.

سیاستهای تجاری حمایت گرایانه دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا باعث شده سرمایه گذاران متقاضی خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن شوند. این فلز ارزشمند از اواسط دسامبر که به کف قیمت ۱۰ ماه و نیم اخیر سقوط کرده بود، هشت درصد رشد قیمت داشته است.

براساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ روز دوشنبه رسما خروج آمریکا از توافق تجاری پیمان شراکت ترانس پسیفیک را اعلام کرد و به مدیران شرکتهای تولیدکننده آمریکا گفت: برای شرکت‌هایی که محصولات‌شان را در کارخانه‌های خارجی تولید می‌کند، تعرفه واردات سنگینی وضع خواهد کرد.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۳۷ درصد کاهش یافت و به ۸۰۴.۱۱ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد اُفت کرد و در ۱۷.۰۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش، به ۹۹۳.۸۰ دلار رسید در حالیکه اوایل معاملات تا رکورد ۱۰۰۴.۵۰ دلار صعود کرده بود. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۷۸۷.۲۵ دلار معامله شد. این فلز روز گذشته به ۷۹۶.۲۰ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در بیش از یک سال و نیم گذشته بود.

۱۳۹۵/۱۱/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...