نسخه چاپی

نروژ به فنلاند كوه هدیه داد

نخست وزیر نروژ نیز از اهدای بخشی از خاك این كشور به فنلاند استقبال كرد و این اقدام را دلیلی بر وجود روابط مستحكم بین نروژ و فنلاند قلمداد كرد.

به گزارش نما ، عصرایران به نقل از روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن نوشت: نروژ در اقدامی بی‌سابقه بخشی از خاک خود را به عنوان هدیه بلاعوض به کشور همسایه فنلاند هدیه کرد.

این اقدام به مناسبت فرا رسیدن سالروز صدمین سال تاسیس کشور فنلاند صورت گرفت.

"بیرن هارسن" کارشناس ژئوفیزیک نروژی در این باره گفت: معمولا کشورهای جهان برای گسترش مرزهای خود وارد جنگ و نزاع می‌شوند اما نروژ در اقدامی بی‌سابقه آماده از دست دادن بخشی از سرزمین خود بدون دریافت هیچ عوضی می‌باشد.

هارسن تصریح کرد: این هدیه‌ای از ته دل مردم نروژ به فنلاند است و ما در مقابل این هدیه انتظار دریافت چیزی نداریم، ما فقط می‌خواهیم چیز جذابی را به عنوان هدیه در صدمین سالروز تاسیس کشورشان به آنها بدهیم.

شهرک کوهستانی "کافیور" نروژ در منطقه کوهستانی که به فنلاند اهدا شده قرار دارد.

شهردار این شهرک گفت: ما از این مسئله استقبال می‌کنیم و امیدواریم که کشورهایی که بر سر ترسیم مرزهای خود با هم وارد جنگ می‌شوند، این اقدام را سرمشق قرار دهند.

نخست وزیر نروژ نیز از اهدای بخشی از خاک این کشور به فنلاند استقبال کرد و این اقدام را دلیلی بر وجود روابط مستحکم بین نروژ و فنلاند قلمداد کرد.

وی همچنین این مسئله را دارای ایراد قانونی دانست و تصریح کرد: البته این اقدام مخالف نخستین ماده قانون اساسی نروژ است. بر اساس این ماده کشور نروژ قابل تجزیه و تصرف نیست.

662035_976.jpg


نروژ دارای حکومت پادشاهی مشروطه با نظام پارلمانی است و در آن پادشاه، رئیس کشور و نخست وزیر، رئیس کابینه و دولت است.
پادشاه سمت تشریفاتی است و نخست وزیر عالی ترین مقام اجرایی کشور به شمار می رود.

نروژ با کشورهای سوئد، فنلاند و روسیه هم‌مرز است.

در متن این خبر که روزنامه ایندیپندنت منتشر کرده و درسایت اسکای نیوز عربی منتشر شده معلوم نیست که این تصمیم کدام شخص یا نهادی است.

۱۳۹۵/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...