نسخه چاپی

ركورد جدید تولید نفت ایران

وزیر نفت با بیان اینكه ایران قرار نیست میزان تولید نفت خود را كاهش دهد، گفت: میزان تولید نفت از ۳.۸ عبور كرد و نزدیك به ۳.۹ میلیون بشكه در روز رسیده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، بیژن زنگنه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که تاکنون مطابق با الگوهای جدید نفتی چند قرارداد بسته شده است، گفت: تازه سه چهار ماه است که مجوز این قراردادها را گرفته ایم. خود شماها منتقد به این قراردادها بودید حالا چطور می گویید که چند قرارداد داریم؟

وی افزود: تاکنون یک رئوس توافق با توتال برای فاز ۱۱ پارس جنوبی و یک رئوس توافق با شرکت تدبیر انرژی داشته ایم و یک موافقتنامه نیز با یکی از شرکت های قرارگاه امضا کرده ایم.

زنگنه گفت: اخیرا هم برای میدان آزادگان اعلام مناقصه عمومی خواهیم کرد.

وزیر نفت در خصوص توافقات اوپک برای کاهش تولید نفت گفت: طبق توافقاتی که در اوپک انجام شده اعضای اوپک یک تا یک و 1.2 میلیون بشکه و هم اعضای غیر اوپک نیز ۱۵ هزار بشکه قرار است که تولید خود را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه ایران چنین کاهشی را قبول نداشته است، اضافه کرد: قرار نبود ایران تولیداتش را کاهش دهد لذا ما از تولید ۳.۸ نیز عبور کرده ایم و تولید نفت نزدیک به ۳.۹ در روز شده است.

زنگنه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا قیمت گاز در سال ۹۶ افزایش می یابد، گفت: چنین تصمیمی را دولت نگرفته است.

وزیر نفت در خصوص ۵ درصد عوارض قیمت بنزین نیز افزود: این ۵ درصد در داخل قیمت فعلی است بنابراین یک بار افزایش پیدا کرده و دیگر این ۵ درصد لحاظ نخواهد شد.

وی با اشاره به میزان تولید گاز نیز تصریح کرد: علی رغم فشارهایی که وارد شده و قطع دو خط لوله، اما توانستیم هم مصارف خانوارها و هم نیروگاه ها را در اوج سرما تامین کنیم.

زنگنه همچنین در خصوص میزان بشکه های دپویی نفت و گاز گفت: بشکه دپویی نفت خام نداریم فقط میعانات گازی مانده که آن هم تا آخر سال به فروش می رسد.

وزیر نفت در خصوص میزان اموال بابک زنجانی نیز گفت: مرتب می گوید ۲ میلیارد دلار یا ۳ میلیارد دلار اینجا و یا آنجا دارم، اما همه دروغ است من قبلا نیز گفته ام که اموال او کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان است.

۱۳۹۵/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...