نسخه چاپی

حجت الاسلام سید جواد حسینی كیا در گفتگو با نما:

اقتصاد مقاومتی سبب رونق اقتصادی در جامعه می‌شود/ نقدینگی موجود در جامعه باید به سمت تولید سوق داده شود

عکس خبري - اقتصاد مقاومتي سبب رونق اقتصادي در جامعه مي‌شود/ نقدينگي موجود در جامعه بايد به سمت توليد سوق داده شود

رونق اقتصادی زمانی به وقوع می پیوندد كه در مسئولان مربوطه بتوانند بازارهای هدف را در اختیار بگیرند و در داخل كشور نیز ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد اجرای اقتصاد مقاومتی را نصب العین خود قرار دهند.


حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن اسلامی و نماینده مردم سنقر در مجلس شورای، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به عدم پرداخت حقوق کارگران بعد از گذشت هشت ماه، گفت: کشور امروز در شرایط رکود فزاینده به سر می برد و بخشی از شرکت ها به دلیل عدم وجود نقدینگی از یک سو و فعالیت های کامل عملا راهی جز این که بتوانند نیاز بخشی از نیروی انسانی خود را تأمین و بخش دیگر نیروی خود را اخراج کنند، ندارند.
وی در ادامه رونق اقتصادی را حلال مشکل شرکت ها و واحدهای تولیدی برشمرد و اذعان داشت: رونق اقتصادی زمانی به وقوع می پیوندد که در مسئولان مربوطه بتوانند بازارهای هدف را در اختیار بگیرند و در داخل کشور نیز ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد اجرای اقتصاد مقاومتی را نصب العین خود قرار دهند.
حسینی کیا در ادامه به واردات بی رویه کالا به کشور اشاره کرد و بیان داشت: وقتی واردات بی رویه به کشوری زیاد می شود خود بخود چرخه اقتصاد کشور بلند و کارگران و در آستانه تهدید و اخراج قرار می گیرند.
نماینده مردم سنقر در خانه ملت ادامه داد: مسئولان ضرروت دارد تا در جهت رفع مشکلات تولید در کشور ظریفت ها و تسهیلاتی که در این زمینه در کشور وجود دارد را به سمت تولیدات داخلی سوق دهد و با حمایت از تولید داخلی رونقی در اقتصاد بوجود آورد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن کشور در مورد اینکه دولت چگونه می تواند از تولید داخلی حمایت کند، گفت: حمایت از تولید داخلی دو برگ دارد که یک برگ آن این است که دولت نباید مجوز واردات کالاهایی که توان تولید آن در داخل وجود دارد را صادر کند و در برگ دوم تسهیلات لازم در جهت فعالیت بخش خصوصی در کشور را مهیا کند.
حسینی کیا ادامه داد: تا زمانی که قیمت کالاهای وارداتی ارزان تر از کالاهای ساخت داخل در اختیار مردم قرار می گیرد مردم رقبتی برای خرید کالای داخلی را ندارد.
نماینده مردم سنقر در خانه ملت در رابطه با واردات 220 تن اره دستی از کشورهای همجوار و اروپایی به کشور گفت: وقتی بازار جهانی را نتوانیم در اختیار خود بگیریم شاهد خواهیم بود که اتوبان صادرات و واردات یک طرفه خواهد شد و تنها شاهد ترافیک شدید واردات به کشور هستیم و خبری از شلوغی جاده صادرات مخابره نمی شود.

وی در خاتمه در واکنش به صحبت های روحانی در مورد برداشتن برخی از افراد برای برداشتن عینک از چشمانشان برای بهتر دیدن چرخیدن اقتصاد کشور و اجرای برجام، گفت: با این همه حجم واردات به کشور و صادرات اندک معتقدم بجای این که مردم عینک هایشان عوض کنند مسئولان هستند که نیازمند تغییر عینک خود هستند تا جامعه را شفاف تر از عینک فعلی ببینند.

۱۳۹۵/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...