نسخه چاپی

جلسه مهم بانك صادرات برای بررسی طرح توجیهی شركت "پدیده شاندیز"

دین‌پرست از جلسه مسئولان بانك صادرات ایران با مدیران شركت پدیده شاندیز خبر داد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،‌ بابک دین‌پرست معاون اقتصادی وزیر کشور از جلسه مسئولان بانک صادرات ایران با مدیران شرکت پدیده شاندیز،‌ برای بررسی طرح توجیهی فنی، ‌مالی و اقتصادی شرکت پدیده شاندیز، ‌به منظور اعطای(5) هزار میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز شرکت توسط کنسرسیوم بانکی منتخب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در روز پنجشنبه مورخ 7/11/95 خبر داد.

رئیس کارگروه ویژه پیگیری مسائل شرکت پدیده شاندیز افزود: بلافاصله پس از اعلام رسمی تشکیل کنسرسیوم بانکی از سوی بانک مرکزی و موافقت آن بانک با اعطای تسهیلات (5) هزارمیلیارد ریالی به شرکت پدیده شاندیز، طرح توجیهی مورد نظر بانک توسط مدیران شرکت تهیه و به بانک مرکزی ارسال شد. بانک مرکزی نیز طرح مذکور را به بانک صادرات ایران که محوریت و عاملیت کنسرسیوم بانکی را برعهده دارد ارجاع کرد.

دین‌پرست در این ارتباط اضافه کرد: مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز طرح موصوف را جهت بررسی اولیه به مدیریت شعب آن بانک در استان خراسان رضوی ارسال و با هماهنگی به عمل آمده، به منظور تسریع در تحقق این موضوع، یکی از اعضای هیئت مدیره بانک صادرات نیز از سوی مدیرعامل بانک، به عنوان مسئول مستقیم هماهنگی و پیگیری موضوع، به وزارت کشور معرفی شد. پس از حدوداً یک ماه بررسی‌های اولیه،‌ نهایتاً مدیریت شعب بانک صادرات در استان خراسان رضوی،‌ طرح توجیهی مورد نظر را در تاریخ 2/11/95، برای بانک صادرات ایران ارسال کرده است.

وی افزود: از دیگر الزامات بانک مرکزی و به تبع آن بانک صادرات ایران برای اعطای تسهیلات بانکی، ‌تعیین تکلیف بدهی و تعهدات قطعی شرکت به سازمان امور مالیاتی، ‌سازمان تأمین اجتماعی،‌ شهرداری شاندیز و جهاد کشاورزی بوده است که الحمدلله با توجه اقدامات گسترده‌ای که طی دو ماه اخیر برای تعیین تکلیف موارد اعلامی صورت پذیرفته است، نتایج اقدامات و توافقات انجام شده درباره این موارد نیز، به صورت مستند به بانک صادرات ایران منعکس و اعلام شده است.

رئیس کارگروه ویژه پیگیری مسائل شرکت پدیده شاندیز در خاتمه اظهار امیدواری کرد که با توجه به نظر مثبت مسئولین بانک مرکزی و بویژه رئیس کل بانک و همچنین مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک صادرات ایران، هرچه سریع‌تر شاهد اتمام فرآیند قانونی اعطای تسهیلات و در نتیجه تخصیص تسهیلات مورد نیاز برای شروع بکار مجدد فعالیت های عمرانی و ساختمانی پروژه شاندیز باشیم.

۱۳۹۵/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...