نسخه چاپی

كاپیتان پرسپولیس در گفت و گو با نما:

باید سخت كار كنیم و ایستاده بمانیم!

عکس خبري -بايد سخت کار کنيم و ايستاده بمانيم!

فراز و فرود برای همه تیم‌ها وجود دارد و این مسائل كار را سخت می‌كند از طرفی بازی‌ها به یكدیگر نزدیك شدند و بعد از آن باید بگویم كه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را هم در پیش داریم كه با شروع این بازی‌ها قطعا فشار بیشتری روی ما خواهد بود و كارمان سخت‌تر می‌شود.

گفتگو: علیرضا حاجی میرزابابا- سیدجلال حسینی قطعا یکی از ستونهای پرسپولیس است. مردی که با حضور ثابت در پرسپولیس و تیم ملی خیال برانکو و کی روش از قلب دفاع راحت است. او که کمترین لغزشی در رهبری تیم اش ندارد، فکر می کند در دیدار پرسپولیس با گسترش فولاد داور اشتباهات فاحشی داشت که می توانست در نتیجه دیدار تاثیر بگذارد. او با توجه به سه کارته شدن در دیدار بعدی تیمش مقابل صبا حضور ندارد و امیدوار است بازیکنان جایگزین بتوانند به خوبی در ترکیب پرسپولیس بازی کنند و این تیم به روند مثبت و رو به رشد خود ادامه دهد.



درباره نگرانی از ادامه اشتباهات داوری برای پرسپولیس و حاشیه هایی که این هفته ها درباره داوری های پرسپولیس اتفاق افتاده است چه نظری داری؟
 داوران ما قشر زحمت‌کشی هستند اما همه تلاش ما این است که بازی هجومی انجام دهیم و دیدید که مقابل فولاد از همان دقیقه اول پرقدرت ظاهر شدیم. حتی وقتی 3 بر صفر جلو بودیم به دنبال گل‌‌های بعدی رفتیم خوشبختانه دوندگی تیم ما بالا است و توانسته‌ایم روند خوبی را در مسابقات داشته باشیم، همین اتفاق مقابل گسترش فولاد نیز اتفاق افتاد. تیم ما 90 دقیقه حمله کرد اما داور در چند صحنه با اشتباهات فاحش و تاثیر گذار روی اعصاب تمام بازیکنان و کادر فنی ما بود.


 البته این اشتباهات روی تو نیز تاثیر گذاشت تا با اعتراض شدید به داور کارت زرد گرفته و از بازی بعد محروم شوی؟

در صحنه ای منجر به کارت زرد برای من شد، بازیکن گسترش روی من خطا کرد و باید کارت می گرفت اما داور خطای من را در آن صحنه اعلام کرد. تا قبل از آن صحنه هم چندین مورد به همین شکل به ضرر ما سوت زد و دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم و به او اعتراض کردم. امیدوارم این اشتباهات سهوی باشد و داوران برای به ضرر ما سوت زدن عمدی نداشته باشند.


در کل از بازی با گسترش فولاد راضی بودی؟
فراز کمالوند واقعا تیم خوبی ساخته و گسترش فولاد با حضور او فوتبال خوبی بازی کرد. شرایط زمین خانگی آنها بسیار خوب بود و حتی می‌توانم بگویم که از زمین چمن ورزشگاه آزادی هم بهتر است. با این همه به اعتقاد من بازی کردن با این تیم که فوتبال بازی می‌کند لذت‌بخش بود و حتما هم ما و هم گسترش فولادی‌ها از این بازی لذت بردیم، هر چند که گسترش فولاد در این بازی نسبت به بازی های قبلی خود بسته تر بازی کرد و به جای بازی در همه خطوط آنها بیشتر در دفاع بازی می کردند که این کار را برای ما سخت تر کرد.


پرسپولیس در این چند هفته فراز و فرودهای فراوانی داشته و هنوز نتوانسته آن تیم شش دانگ باشد؟
فراز و فرود برای همه تیم‌ها وجود دارد و این مسائل کار را سخت می‌کند از طرفی بازی‌ها به یکدیگر نزدیک شدند و بعد از آن باید بگویم که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را هم در پیش داریم که با شروع این بازی‌ها قطعا فشار بیشتری روی ما خواهد بود و کارمان سخت‌تر می‌شود. ما باید تمرکز بالایی داشته باشیم و خوب تمرین کنیم و ریکاوری و استراحت هم در بهترین شرایط باشد. با این همه افت و خیز در فوتبال وجود دارد و ما هم منتظر روزهای سخت‌تر هستیم اما باید سخت کار کنیم و ایستاده بمانیم.


مطالبات بازیکنان پرسپولیس تا اینجای کار پرداخت شده است؟

در باشگاه پرسپولیس برای پرداخت پاداش فرمول‌هایی وجود دارد و باید بازی‌ها به حدی برسد تا بازیکنان پاداش بگیرند. درباره مطالبات مالی و پیش قراردادها هم مشکلی وجود ندارد و باشگاه به تعهداتش عمل کرده است.


 اضافه شدن سروش رفیعی و سامان نریمان جهان در نیم فصل تا چه اندازه به پرسپولیس کمک کرده است؟

به هر حال این دو بازیکن از خوب‌های فوتبال ما هستند و می‌دانند که پیراهن چه تیمی را پوشیده‌اند و وارث چه بزرگانی شده‌اند اما همین مساله فشار زیادی روی آنها آورده که البته سایر بازیکنان از نظر فنی و شخصیتی به آنها کمک می‌کنند تا شرایط را درک کند. مهمترین مساله در این بین این است که این بازیکنان در شرایط تیم جا بیفتند. البته خودشان در این خصوص تلاش ویژه‌ای دارند و به نظرم می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند.



با توجه به اختلاف 4 امتیازی با تراکتور در صدر جدول، پرسپولیس قهرمان این فصل می شود؟
 نمی‌توان از الان درباره قهرمانی در لیگ صحبت کرد. هنوز دوازده هفته تا پایان لیگ باقی مانده و ما هم بازی‌های سختی در پیش داریم. در هفته نوزدهم صبا، در هفته بیستم تراکتورسازی، در هفته بیست و یکم استقلال و در هفته بیست و دوم سپاهان انتظار ما را می‌کشند که قطعا هرکدام از این بازی‌ها و نتایج آن بسیار مهم و تاثیرگذار است. به همین دلیل است که معتقدم از حالا نمی‌توان حرف از قهرمانی زد.


غرور کاذب به سراغ بازیکنان پرسپولیس نمی آید؟

متاسفانه غرور همیشه هست. نمی‌شود در تیمی مثل پرسپولیس که این شرایط را دارد غرور نباشد اما بازیکنان ما باید بدانند که غرور بدترین اتفاقی است که می‌توان رخ دهد. از طرفی استرس صدرنشین بودن خیلی سخت است و بازیکنان ما فشار زیادی تحمل می‌کنند اما روی صحبت من به بازیکنان این است که غرور را کنار بگذارند و فقط به هدف نهایی فکر کنند.


 تراکتوری ها اعتراض کردند که چرا باید بعد شما بازی کنند و باید بازی های این دو تیم همزمان برگزار شود؟

ما هم اعتراض داریم که چرا باید بعد از تراکتورسازی بازی کنیم. اگر آن‌ها به بازی کردن قبل از ما اعتراض دارند و ما هم به بازی کردن بعد از آن‌ها اعتراض داریم.


 در بازی مقابل صبای قم حضور نداری پلی یانسکی می‌تواند جانشین خوبی برایت باشد؟
*

در دیدار آینده نه تنها من بلکه مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده حضور ندارند. امیدوارم هر بازیکنی به جای ما به میدان می‌رود بتواند به خوبی به وظایف خود عمل کند. جایگزین کردن 3 بازیکن در ترکیب اصلی سخت است اما مطمئنم بچه‌ها تلاش خود را می‌کنند.


تیم ملی به جام جهانی روسیه صعود می کند؟

شرایط تیم ملى براى صعود مساعد بوده و البته نیاز به این دارد تا حمایت لازم و امکانات فراهم شود و همکارى هاى لازم در این رابطه انجام شود.

۱۳۹۵/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...