نسخه چاپی

تعرفه‌های انتخابات چاپ شد

معاون سیاسی وزیر كشور اعلام كرد كه صندوق های اخذ رای تهیه و تعرفه های انتخابات چاپ شد.

به گزارش نما به نقل از فارس: علی اصغر احمدی در حاشیه همایش فصلی خانه احزاب در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین روند انتخابات اظهار داشت: ستاد انتخابات وزارت کشور کار خود را برای تمهید مقدمات در سطح ملی و استان ها آغاز کرده است.

وی ادامه داد: مثلا طراحی و چاپ تعرفه های انتخاباتی و تهیه فرم های انتخاباتی، صندوق ها و توافق با هیات های نظارت از شورای نگهبان تا هیات نظارت مجلس برای برگزاری یک انتخابات قانونمند و باشکوه انجام شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: بر اساس قانون، آنچه که الان در اختیار داریم از 25 اسفند ماه کار بررسی و قانونی تشکیل هیات های اجرایی برای انتخابات شوراها آغاز می شود و سی اسفند ثبت نام برای انتخابات شوراها انجام می شود.

احمدی گفت: البته نمایندگان مجلس به دنبال طرحی هستند که زمان ثبت نام را از ایام تعطیلات جلوتر بیاورند. ما به عنوان وزارت کشور صددرصد آمادگی داریم قانون فعلی را در همان ایام تعطیلات در سراسر کشور اجرا کنیم و مکلفیم مر قانون را هم رعایت کنیم.

وی یادآوری کرد: در سمیناری هم که بنده با معاونان سیاسی استانداران سراسر کشور داشتم گزارشی که به من دادند حاکی از آمادگی کامل برای اجرای قانون انتخابات در زمان مقرر است. ممکن است این سوال پیش آید که آیا وزارت کشور می تواند زمان را جابجا کند؟. نه. ما مهندسی معکوس را در توافق با نظار داریم و 29 اردیبهشت روز اول اخذ رای است.

رئیس ستاد انتخابات ادامه داد: هر چه در قانون، مثلا زمان ثبت نام، بررسی صلاحیت و تبلیغات جزو لاینفک قانون است و هیچ راهی جز اجرای قانون نداریم و این که می گوییم سی اسفند( زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها) بر اساس قانون فعلی است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد تعرفه ها بر اساس انتخابات قبلی به علاومه یک رشدی که در طی انتخابات سال 94 تا انتخابات سال 96 حدود 14 ماهی فاصله خواهد بود یک رشد موالید داریم. آن هم مد نظر قرار گرفته است. البته بین انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها فرق است.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: همچنین در چهار حوزه انتخابیه نیز انتخابات میان دوره ای مجلس برگزار خواهد شد.

احمدی تاکیدکرد: تعرفه های ریاست جمهوری خیلی سخت نخواهد بود چون مشخص است. در انتخابات شوراها هم هر روستا خود یک حوزه انتخابیه است و ما نسبت و ضریب پیش بینی را در انتخابات شوراها باید بیشتر ببینیم. حتی برای مرحله دوم احتمالی ریاست جمهوری هم باید خودمان را آماده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: روز جمعه بعد از روز اخذ رای یک هفته بعد بلافاصله باید مرحله دوم را انجام دهیم. نمی توانیم دوباره سراغ مرحله بعدی رویم.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: پیش بینی حدود دویست میلیون تعرفه را برای سه انتخابات داریم.

احمدی همچنین در خصوص تبلیغات زودهنگام گفت: اگر موارد تبلیغات زود هنگام را کسی به ما بگوید برابر قانون هم ما و هم نظار برخورد می کنیم.

۱۳۹۵/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...