نسخه چاپی

استقبال بالای آلمانی‌ها از نامزدی "مارتین شولتز" برای صدر اعظمی

نتایج یك نظرسنجی از استقبال بالای شهروندان آلمانی از نامزدی "مارتین شولتز"، رئیس سابق پارلمان اروپا برای صدر اعظمی آلمان و رقابت با مركل در این عرصه خبر می‌دهد.

به گزارش گروه نما به نقل از نشریه "دی سایت"، بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی حدود دو سوم شهروندان آلمانی از نامزدی "مارتین شولتز"، رئیس سابق پارلمان اروپا برای صدر اعظمی کشورشان حمایت کردند.

به این ترتیب تصمیم اخیر "زیگمار گابریل"، رئیس فعلی حزب سوسیال دموکرات در این باره که خود به عنوان نامزد صدر اعظمی مرکل جلو نیامده و مارتین شولتز را برای این منظور معرفی کند با استقبال بالای شهروندان آلمانی روبرو شده است.

بر اساس نتایج این نظر سنجی که توسط موسسه "اینفراتست دیامپ"، و به سفارش "آ ار دی" آلمان انجام شده است، 64 درصد شهروندان آلمانی بر این عقیده اند که نامزدی مارتین شولتز برای صدر اعظمی آلمان تصمیم خوبی است. از بین طرفداران حزب سوسیال دموکرات آلمان 81 درصد این نظر را داشتند.

در عین حال 65 درصد شهروندان آلمانی درباره سیاست های آینده شولتز ابراز بی اطلاعی کردند. 45 درصد شهروندان نیز این مسئله را مشکل ساز دانستند که وی تا به حال تجربه ای در عرصه سیاسی آلمان نداشته است. اما تقریبا بیش از نیمی از شهروندان آلمانی(51 درصد) بر این عقیده بودند که مارتین شولتز درک خوبی از نگرانی های شهروندان دارد.

بر این اساس اگر قرار بود شهروندان صدر اعظم آینده آلمان را انتخاب کنند 41 درصد هم با مرکل و هم با شولتز موافق بودند. بیش از دو سوم (79 درصد) قدرت رهبری مرکل را ضروری دانسته و 60 درصد نیز چنین نظری درباره شولتز داشتند.

علاوه بر این 78 درصد شهروندان مرکل را صالح و مسئول و 68 درصد هم شولتز را صالح می دانند. از نظر اعتبار نیز هر دو نامزد تقریبا با هم برابر هستند. 65 درصد شولتز را دارای این ویژگی و 64 درصد هم مرکل را این گونه می دانند. وقتی پای محبوبیت به میان می آید شولتز می تواند حتی مرکل را از میدان بدر کند. 63 درصد شهروندان آلمانی مرکل را دوست داشتنی و 69 درصد هم به شولتز علاقه دارند.

انتخابات پارلمانی آلمان در 24 سپتامبر سال 2017 برگزار می شود.

منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...