نسخه چاپی

نیمه شمالی كشور یكشنبه سرد می‌شود

سازمان هواشناسی كاهش دما و بارش باران و برف را برای تهران و ۱۰ استان دیگر پیش‌بینی كرد.

به گزارش نما نقشینه در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت جوی سه‌ روز آینده کشور اظهار کرد: سیستم بارشی که فعالیتش در کشور آغاز شده بصورت برف در دامنه‌های جنوبی البرز مثل خرمدره در استان زنجان و رضوان در استان سمنان و به شکل باران در استانهای گلستان، مازندران و خراسان شمالی آغاز شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه تا 10 درجه با کاهش دما در کشور روبرو می‌شویم، گفت: برای استانهای آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران در روز شنبه بارش برف را پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم علاوه بر دامنه‌های جنوبی البرز، امشب در مناطقی از شمال غرب زاگرس مرکزی بارش برف و باران را داشته باشیم، تصریح کرد: امشب شدت بارشها را در استانهای غربی مثل کرمانشاه، شمال استان ایلام و چهارمحال و بختیاری خواهیم داشت و گستره آن تا شمال‌شرق هم کشیده خواهد شد؛ انتظار داریم از روز جمعه شاهد بارشهای برف و باران در استان تهران هم باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز جمعه کاهش دما خواهیم داشت تا جائیکه روز شنبه تا 6 درجه در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل این کاهش دما محسوس خواهد بود و برای استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران در روز شنبه بارش برف را پیش‌بینی می‌کنیم.

نقشینه با بیان اینکه برای روز یکشنبه تا 10 درجه کاهش دما در کشور پیش‌بینی می‌شود، متذکر شد: برای استانهای گیلان، مازندران و گلستان در روز یکشنبه 10 درجه اُفت دما پیش‌بینی می‌شود و هشدار می‌دهیم که برای این استانها بوسیله تقویت حاملهای انرژی، شاهد افت فشار گاز و کمبود سوخت نباشیم.

وی یادآور شد: امروز وزش باد از کشور عراق هم سرعت می گیرد و احتمال گرد و خاک را برای بخشهایی از جنوب غرب و غرب را می‌دهیم؛ خلیج فارس و دریای خزر برای روز جمعه و شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود و هوای سرد در انتهای روز جمعه در نوار شمالی کشور نفود می‌کند و یکشنبه افت دما به اوج خود می‌رسد.

۱۳۹۵/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...