نسخه چاپی

آل خلیفه در بازداشت رهبر شیعیان بحرین ناكام ماند

معارض بحرینی مقصود اصلی حمله ماموران امنیتی بحرین به تحصن كنندگان مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم در منطقه الدراز را بازداشت این روحانی برجسته شیعه دانست و تاكید كرد ملت بحرین برای دفاع از انقلاب و رهبرشان جانفشانی می كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، معارض بحرینی مقصود اصلی ماموران امنیتی رژیم آل خلیفه از حمله خونبار عصر دیروز پنجشنبه به تحصن کنندگان در الدراز را دستگیری شیخ عیسی قاسم دانست.

وی افزود: نیروهای امنیتی بحرین به سمت تحصن کنندگان در نزدیکی منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین واقع در الدراز حمله کرده و به سمت آنها گلوله‌های مشقی شلیک کردند که در جریان آن تعدادی از تحصن کنندگان مجروح شدند.

معارض بحرینی گفت: رژیم آل خلیفه می خواهد با بازداشت آیت الله عیسی قاسم رهبر انقلاب بحرین و مرجع شیعیان این کشور انتفاضه ملت بحرین را تحقیر و تضعیف کند.

وی افزود: رژیم آل خلیفه با همکاری عربستان و انگلیس می خواهند مرجعیت بحرین و اساس انقلاب این کشور را هدف گرفته و نابود کنند از همین روست که جریان معارض بحرین به ملت بیدار بحرین هشدار می دهد که آل خلیفه همان گونه که به منزل آیت الله قاسم تعرض کرد به شخص وی نیز تعرض نشان خواهد داد.

معارض بحرینی افزود: امروز جریان انقلابی بحرین از ملت شریف این کشور می خواهد برای دفاع از انقلاب و آیت الله عیسی قاسم آماده باشند.

به گفته منابع بحرینی، نیروهای امنیتی با استفاده از گلوله‌های ساچمه‌ای و واقعی به تحصن کنندگان حمله کرده و ده ها نفر را زخمی کردند که حال یکی از آنها وخیم است .

تنش ها در شهر محاصره شده الدراز تا امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد و رژیم آل خلیفه شمار زیادی از نیروها و خودروهای نظامی خود را در این منطقه مستقر کرده و یک بالگرد رژیم هم یکسره در آسمان الدراز و حومه آن پرواز می کند.

این در حالی است که طی فراخوانی اهالی الدراز برای اعلام همبستگی با تحصن کنندگان مقابل منزل عیسی قاسم جمع شدند و قرار است تظاهرات ضد حکومتی در شهرهای مختلف بحرین از سر گرفته شود.

اهالی الدراز از سحرگاه امروز با برپایی تظاهرات گسترده در کوچه و خیابان های این شهر شعار سرنگونی نظام سر داده و در پاسخ به جنایت اعدام سه جوان بحرینی و حمله خونبار دیروز به الدراز، اعدام حمد بن عیسی شاه کشورشان را خواستار شدند.

به گفته این منابع احمد حمدان، جوان 18 ساله بحرینی در حمله شب گذشته نیروهای امنیتی بحرینی به تحصن کنندگان الدراز از ناحیه سر به شدت زخمی شده و پس از اینکه تحت عمل جراحی برای توقف خونریزی داخلی قرار گرفت در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری است.

پزشک معالج حمدان گفته که وی به دلیل شکستگی جمجمه، خونریزی مغزی و همچنین شکستگی بینی حالش مساعد نیست و اگر از مرگ هم نجات پیدا کند در آینده دچار فلج شده و قادر به تکلم هم نخواهد بود.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه دیروز مسجد منطقه الدراز واقع در غرب منامه را با سیم‎های خاردار بستند.

این در حالی است که اهالی منطقه الدراز با برگزاری تظاهرات بارها بر دفاع از شیخ «عیسی قاسم» رهبر معنوی شیعیان بحرین تاکید و اعلام کردند که اگر همه آنها دستگیر شوند، دست از حمایت از شیخ عیسی قاسم بر نخواهند داشت.

نیروهای امنیتی بحرین پیش از این نیز اقدام به نصب موانع سیمانی در تمام ورودی این روستا برای جلوگیری از ورود معترضین به حکم لغو تابعیت شیخ عیسی نمودند.

۱۳۹۵/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...