نسخه چاپی

سیل جان 90 نفر را گرفت

تاكنون در 12 استان جنوبی تایلند براثر جاری شدن سیل ناشی از بارش شدید باران از آغاز ماه جاری میلادی، دستكم 90 نفر جان خود را از دست داده و چهار نفر ناپدید شدند.

به گزارش نما به نقل از برنا، دولت تایلند اعلام کرد در هفت استان جنوبی کشور آب گرفتگی وجود دارد و از مردم خواست با ادامه بارندگی، وزش بادهای قوی و امواج سنگین ساحلی در آماده باش کامل باقی بمانند.

به نوشته تارنمای 'بانکوک پست'، 'چاتچای پروملرت' مدیر کل مرکز پیشگیری از بلایای طبیعی تایلند، گفت که در سیل های روزهای گذشته در 12 استان جنوبی 90 نفر کشته شدند و چهار نفر همچنان ناپدید هستند.

وی گفت که همچنان وضعیت هفت استان پاتانی، ناخون سی تاممارات، سورات تانی، ناراتیوات، یالا، سونگخلا و فاتالونگ هولناک است.

براثر این سیل و بارندگی های شدید یک میلیون و 800 هزار نفر نیز آسیب دیده اند.

به گفته مسئولان مرکز هواشناسی تایلند، تخمین زده می شود بارش شدید باران در جنوب این کشور تا روز یکشنبه ادامه داشته باشد و با توجه به نزدیک شدن هوای موسمی شمال شرقی، تمامی جنوب تایلند تحت تاثیر قرار گیرد.

پیش بینی شده است سواحل جنوبی تایلند که جزایر گردشگرپذیر در این منطقه واقع است شاهد امواجی به ارتفاع بیش از 2 تا سه متر طی این ایام باشد.

دولت تایلند هزاران سرباز و نظامی را برای نجات روستاییان محاصره شده در سیل و تعمیر پل ‌های تخریب شده به این استان های جنوبی اعزام کرده است.

۱۳۹۵/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...