نسخه چاپی

تداوم سخنرانی بدون عمل در آخرین سال قدرت

عکس خبري -تداوم سخنراني بدون عمل در آخرين سال قدرت

دولت یازدهم ماه‌های پایانی خود را سپری می‌كند؛ ولی همچنان رئیس سازمان محیط زیست با وجود اعتراضات فراوان و ناتوانی در حل بحران‌های زیست‌محیطی كشور بر كرسی ریاست این سازمان تكیه زده است! اعتراضاتی كه از داخل سازمان و نسبت به نحوه مدیریت و انتصاب‌های درون‌سازمانی وی تا بحران‌های زیست‌محیطی در شهرهای مختلف كشور را شامل می‌شود.

دولت یازدهم ماه‌های پایانی خود را سپری می‌کند؛ ولی همچنان رئیس سازمان محیط زیست با وجود اعتراضات فراوان و ناتوانی در حل بحران‌های زیست‌محیطی کشور بر کرسی ریاست این سازمان تکیه زده است! اعتراضاتی که از داخل سازمان و نسبت به نحوه مدیریت و انتصاب‌های درون‌سازمانی وی تا بحران‌های زیست‌محیطی در شهرهای مختلف کشور را شامل می‌شود.
در تهران آلودگی هوا همچنان ادامه دارد و آزمون و خطاها هیچ نتیجه‌ای را نداشته است و مردم همچنان برای تنفس راحت‌تر چشم به آسمان دارند؛ در ارومیه بی‌تدبیری نه تنها مانع از احیای دریاچه ارومیه شده است؛ بلکه نگرانی‌ها در زمینه ایجاد مشکلات زیست‌محیطی به دلیل سرازیر کردن فاضلاب شهری و صنعتی به این دریاچه بسیار جدی است؛ در خوزستان و دیگر شهرهای جنوبی کشور نیز شاهد اقدامات مؤثری در مقابله با موضوع گرد و خاک نیستیم و بار دیگر از عصر روز گذشته نفس کشیدن برای هموطنان عزیزمان در جنوب دشوار شده است و... . اما در مقابل، تنها شاهد لبخند معصومه ابتکار هستیم؛ رئیسی که پیش از دولت یازدهم درباره آلودگی هوای تهران و علیه خودکفایی کشور در تولید بنزین جنجال‌سازی می‌کرد، حالا پس از گذشت حدود چهار سال از حضورش در سازمان محیط‌زیست هیچ پاسخ روشنی به انتقادات نمی‌دهد و پرسش‌های فراوانی را بی‌پاسخ گذاشته است؛ برای نمونه، می‌توان به این پرسش بسیار ساده اشاره کرد که چرا با وجود واردات فراوان بنزین خارجی و از دست رفتن میلیون‌ها دلار ارز کشور، همچنان آلودگی جان هموطنان‌مان را در تهران می‌گیرد؟ چنانکه بر اساس آمار اعلام شده از سوی مراکز ذی‌صلاح، تنها در آبان ماه امسال ۴۱۲ نفر در شهر تهران بر اثر آلودگی هوا، جان خود را از دست داده‌اند! پرسش‌ بی‌پاسخی که جریان‌های خاصی که در پس اظهارات جنجالی ابتکار در سال‌های گذشته خواستار استعفا و عزل مدیران وقت بودند، اکنون به سادگی از کنار آن می‌گذرند و انگار نه انگار!

۱۳۹۵/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...