نسخه چاپی

تقدیر از حكم رهبر انقلاب ‌ایران درباره پناهندگان

نماینده كمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزشمندی به پناهندگان ارائه می‌كند كه باید این خدمات برای جهان شناخته شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سی‌وان دانا پالا امشب در نشست با استاندار بوشهر با بیان اینکه ایران خدمات ارزشمندی به پناهندگان ارائه می‌کند اظهار داشت: این خدمات در جامعه بین‌المللی دیده نمی‌شود ولی تلاش می‌شود این خدمات به جهان شناسانده شود.

وی با قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی از پناهندگان در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: خدمات‌های آموزشی، درمانی سلامت و خدمات در عرصه‌های دیگر به پناهندگان در ایران قابل قدردانی و سپاس است.

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اجرای بیمه سلامت در امور اتباع خاجی در ایران افزود: اجرای طرح بیمه سلامت از طرح‌های موفق بوده که سیکل سوم آن به زودی اجرا می‌‌شود.

داناپالا با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی برای اجرای بیمه سلامت تلاش‌های زیادی کرده است خاطر نشان کرد: کمیساریای سازمان ملل هم با منابع مالی محدود خود در این بخش حمایت‌های کرده است.

وی افزود: در اجرای بیمه سلامت اتباع خارجه پناهنده در ایران خدمات بیمارستانی، درمان سرپایی و دیگر خدمات به پناه جویان عرضه می‌شود که در خور تحسین است.

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مسئولان استان بوشهر در عرصه حمایت از پناهندگان خدمات ارزشمندی انجام داده‌اند گفت: استان بوشهر در حوزه ارائه آموزشی و درمانی خدمات خوب و مطلوبی ارائه کرده است.

داناپالا با بیان اینکه افراد غیر فاقد مدارک از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند افزود: با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی پناهندگان فاقد مدرک می‌توانند از خدمات ارائه شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یک میلیون نفر بر اساس کارت آمایش در ایران پناهنده هستند خاطر نشان کرد: آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهد بین 1.5 میلیون تا 2 میلیون نفر پناهنده فاقد مدارک قانونی در ایران سکونت دارند که دولت جمهوری اسلامی ایران به آنان خدمات لازم ارائه می‌‌کند.

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران افزود: در سفر دو روزه به استان بوشهر مشکلات و راهکارهای بهبود وضعیت پناهندگان بررسی می‌شود.

۱۳۹۵/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...