نسخه چاپی

بازسازی روابط موضوع نخستین مذاكره سران روسیه و آمریكا

به گزارش نما - ایرنا نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نخستین مذاکره تلفنی با دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، در باره مسائل مختلف از جمله روابط دو کشور گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، در گفت وگوی تلفنی شامگاه شنبه سران دو کشور که خبرگزاری ایتارتاس انجام آن را اعلام کرد، پوتین آغاز کار ترامپ در مسئولیت ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت و در این مذاکره ابراز امیدواری شد که روابط دو کشور بهبود یابد.
ایتارتاس نوشت: هنگام گفت وگوی تلفنی ترامپ و پوتین مایکل پنس معاون و و مایکل فیلین مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا کنار وی بودند.
هنوز خبری در باره مذاکره برای همکاری های ضدتروریستی در این گفت وگو اعلام نشده است.
ترامپ تاکنون بارها بر لزوم بهبودی روابط دو جانبه مسکو و واشنگتن و همکاری بین المللی به ویژه در سرکوب گروههای تروریستی از جمله داعش تاکید کرده است.
تروریسم در خاورمیانه با آغاز حمله غربی-عربی به لیبی با پیشگامی آمریکا در سال 2011 شکل گرفت و پس از آن نیز با پشتیبانی های دولت باراک اوباما و همپیمانان واشنگتن از جمله چند کشور عربی خلیج فارس، گروههای تروریستی مختلف به ویژه داعش عراق و سوریه را نیز در بحران، قتل عام مردم و ویرانی فرو بردند.
از سال 2014 با اقدام های غرب در سه محور گسترش نفوذ نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بوِیژه آمریکا نزدیک روسیه در شرق اروپا و دریای بالتیک، اوضاع اوکراین و همچنین ادامه حمایت از براندازی حکومت سوریه، روابط واشنگتن و مسکو تیره شده است.
ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل به تازگی اعلام کرد: روابط مسکو و واشنگتن به پایین ترین سطح از دوره جنگ سرد تاکنون رسیده و وضع کلی بسیار بد و بدترین از سال 1973 (شوروی) است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...