نسخه چاپی

امداد رسانی به ۱۰۶۴۱ سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

به گزارش نما - ایرنا نوشت: مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای امدادی این نهاد از آغاز جاری شدن سیلاب در یکم بهمن تا صبح امروز /شنبه/ به 10 هزار و 641نفر از مردم سیل زده جنوب استان در قالب 2 هزار و 506 خانوار امداد رسانی کردند.

رسول راشکی اظهار داشت: همچنین در این مدت هفت هزار و 957 نفر از مردم جنوب استان در قالب هزار و 676 خانوار اسکان اضطراری داده شدند و با رها سازی 166 خودرو از سیلاب 664 نفر نجات یافتند.

وی ادامه داد: هزار و 342 نفر امدادرسان در قالب 246 تیم عملیاتی در این مدت به مردم 734 روستای جنوب سیستان و بلوچستان امداد رسانی کردند.

وی گفت: کالاهای امدادی توزیع شده در این مدت شامل هزار و 582 باب چادر امدادی، هزار و 477 تخته موکت، چهارهزار و 796 تخته پتو، چهار هزار و575 کیلوگرم نایلون، هزار و 65 شعله والر، 400شعله فانوس، 294 ست ظروف، 17هزار و 653 قوطی کنسرو، 229 عدد کلمن آب و هزار و 307 کیلوگرم برنج است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: این مجموعه با تمام توان آماده ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران و آسیب دیدگان حوادث و سوانح احتمالی است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان، بیشترین بارندگی های 31 دی تا پنجم بهمن ماه استان با 164 میلی متر در دستگرد شهرستان نیکشهر واقع در جنوب استان ثبت شد.

در این مدت در شهر نیکشهر 119میلی متر، کنارک 143 میلی متر، دلگان 115 میلی متر، کارواندر خاش 76.5 میلیمتر، زرآباد کنارک 97 میلی متر، کهیر چابهار 137 میلی متر، فنوج 65 میلی متر، قصرقند 66 میلی متر، مهرستان 45 میلی متر، سیب و سوران 40 میلیمتر، ایرانشهر 67 میلی متر، بزمان 79 میلی متر، راسک 45 میلی متر و ناصر آباد سراوان 46 میلی متر باران ثبت شده است.

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان، این بارندگی ها علاوه بر خوشحالی و ایجاد شور و نشاط برای مردم و سیراب کردن زمین های تشنه این دیار در 12 شهرستان جنوبی استان سیلاب، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب سبب بروز مشکلات و خسارات در بخش های مختلف شد.

براثر بارندگی های چند روز اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان خسارات مختلفی به تاسیسات زیربنایی شهرها و جاده های جنوبی استان وارد شده که هنوز برآورد دقیقی از میزان آن انجام نشده است.

خسارت 26 میلیارد ریالی سیل به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان
مدیر عامل شرکت توزیع برق سیستان وبلوچستان گفت: براثر بارندگی و جاری شدن سیلاب از 31 دی تا پنجم بهمن ماه به شبکه های برق استان 26 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

غلامعلی رخشانی مهر افزود: آسیب به 9 و نیم کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 15 و نیم کیلومترشبکه فشار متوسط و 32 دستگاه ترانسفورماتور از جمله خسارات وارده در این مدت بوده است.

وی ادامه داد: گروه های مختلف شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان با آمادگی کامل در این مدت هر مکانی که دچار قطعی و خاموشی برق شده بود را درکمترین زمان ممکن برقرار کردند.

وی گفت: در این مدت تنها در حدود سه منطقه در محدوده شهرستان ایرانشهر و سراوان که راه دسترسی نداشت برقراری دوباره برق با تاخیر انجام شد اما دیگر مناطق سریع برق دار شدند به گونه ای که رضایت مردم و فرمانداران را به همراه داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان وبلوچستان گفت: هم اینک حدود 35 هزارکیلومتر شبکه توزیع برق با حدود 21 هزار دستگاه ترانسفورماتور در استان وجود دارد.

رخشانی مهر شمار مشترکان برق در سیستان و بلوچستان را 740 هزار اشتراک ذکر کرد.

زمین رایگان به روستاییان سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان واگذار می شود

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بنیاد مسکن برای جبران خسارت های سیل در جنوب سیستان و بلوچستان آماده واگذاری زمین رایگان در مناطق مناسب به روستاییان سیل زده است.

عزیزالله مهدیان در حاشیه بازدید از روستای سیل زده بقالو از توابع بخش زرآباد شهرستان کنارک اظهار داشت: به دلیل حجم زیاد بارندگی های اخیر در سیستان و بلوچستان بسیاری از واحدهای مسکونی در روستاها آسیب دیده اند.

وی گفت: برای بازسازی واحدهای روستایی 200 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض برای واحدهای احداثی در نظر گرفته شده است. واحدهای ساختمانی که در جنوب سیستان و بلوچستان براثر سیلاب آسیب دیده اند در حال کارشناسی است تا میزان خسارات وارده مشخص شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: به محض اتمام کارهای کارشناسی با کمک استانداری سیستان و بلوچستان میزان خسارت به وزارت کشور ارسال و از این طریق به سازمان برنامه و بودجه اعلام تا منابع آن تامین شود.

۱۳۹۵/۱۱/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...