نسخه چاپی

پاپ: مردم سوریه را دعا می‌كنم

پاپ بندیكت شانزدهم در دومین روز سفر خود به لبنان با تاكید بر اینكه دردها و رنج‌های مردم سوریه را در دعاهایش فراموش نمی‌كند، شجاعت جوانان سوری را تحسین كرد.

به گزارش نما، ايسنا به نقل از شبكه العربيه، پاپ بنديكت شانزدهم، رهبر كاتوليك‌هاي جهان شجاعت جوانان سوري را تحسين و اعلام كرد كه سوريه را فراموش نمي‌كند و به دليل دردهاي و رنج‌هاي مردم سوريه ناراحت است.


پاپ در مقابل جواناني كه در مقر اسقف ماروني در بكركي واقع در شمال بيروت حضور داشتند، اظهار كرد: مي‌دانم در ميان شما جواناني هستند كه از سوريه آمده‌اند، مي‌خواهم بگويم كه من شجاعت شما را تحسين مي‌كنم.


پاپ خطاب به سوري‌هاي گفت: به خانواده‌ها و دوستانتان بگوييد كه من شما را فراموش نمي‌كنم و در دعاهايم مردم سوريه را به ياد دارم.


وي بر اين مساله تاكيد كرد: زمان آن فرا رسيده است تا مسلمانان و مسيحيان براي جلوگيري از خشونت و جنگ با يكديگر متحد شوند.


در همين راستا پاپ از جوانان مسلمان لبناني كه در اين ديدار حضور داشتند، استقبال و از "حضور بسيار مهم آنها" قدرداني كرد.


پاپ بنديكت شانزدهم خطاب به مسلمانان لبناني اظهار كرد: شما به همراه مسيحيان لبنان آينده اين كشور زيبا و نمونه مختصري از خاورميانه را تشكيل مي‌دهيد، تلاش كنيد تا آينده را با هم بسازيد.


وي در ادامه افزود: خاورميانه بايد اين را بداند كه مسلمانان و مسيحيان مي‌توانند بدون كينه‌ورزي و با احترام به عقايد تمام انسان‌هاي جامعه آزاد و بشردوستانه زندگي كنند.


وي همچنين در سخناني در كاخ رياست جمهوري لبنان و با حضور مسئولان بلندپايه اين كشور تاكيد كرد كه تسامح ديني و همزيستي مسالمت‌آميز ميان اديان براي تحقق صلح در جهان ضروري است.


پاپ ادامه داد: برخي ايدئولوژي‌ها هستند كه مانع همبستگي جوامع شده‌اند كه بايد براي رفع آنها تلاش كرد.


وي با اشاره به همزيستي مسالمت‌آميز مسيحيان و مذاهب مختلف اسلامي در لبنان گفت: لبنان مي‌تواند نمونه بسيار خوبي براي كشورهاي خاورميانه در زمينه همزيستي مسالمت‌آميز ميان اديان باشد.


در اين مراسم شخصيت‌هاي ديني و سياسي عالي رتبه لبنان از جمله ميشل سليمان رئيس‌جمهوري،‌ نجيب ميقاتي نخست‌وزير، نبيه بري رئيس پارلمان، شيخ رشيد قباني مفتي اهل سنت و نمايندگاني از حزب الله لبنان حضور داشتند.


پاپ بنديكت شانزدهم همچنين ديدارهايي با رهبران سياسي و روساي قبال لبنان برگزار كرد.

۱۳۹۱/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...