نسخه چاپی

پایان گرین كارت آغاز آزادی

عکس خبري -پايان گرين کارت آغاز آزادي

دستور ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان دوتابعیتی برخی از كشورهای مسلمان، از جمله ایران به آمریكا را باید از زاویه‌های متفاوت مورد توجه قرار داد.

دستور ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان دوتابعیتی برخی از کشورهای مسلمان، از جمله ایران به آمریکا را باید از زاویه‌های متفاوت مورد توجه قرار داد. در سالیان گذشته در دستورالعمل‌های متعددی که وزارت خزانه‌داری آمریکا و وزارت‌خارجه به اجرا در می‌آوردند، یکی از راهکارها به منظور نفوذ و مقابله با ایران دعوت از برخی افراد ایرانی برای ورود به آمریکا و اخذ تسهیلات فنی و مالی بود؛ اکنون ترامپ با مصوبه خود مبنی بر منع ورود شهروندان دو تابعیتی به آمریکا بزرگ‌ترین اهانت را به کسانی کرد که آمریکا را دروازه و مقصد آرزوهای خود می‌دانستند و از آن پایگاه به ایران حمله می‌کردند. اگر چه همه شهروندانی که در سیستم‌های مختلف آمریکایی به کار و فعالیت مشغولند، با سیاست‌های این کشور همراه نیستند و بعضاً به دنبال تحصیل، تجارت یا یک زندگی آمریکایی‌اند؛ اما در همین حد هم این دستور ترامپ نشان داد که آمریکا هیچ‌گونه احترامی برای کسانی که تمام عمر خود را برای خدمت در آمریکا گذرانده‌اند؛ قائل نیست. البته برخی از مسئولان کشور ما نیز که این طرح ترامپ را نوعی اهانت به مردم مسلمان و مردم ایران می‌دانند، سخت در اشتباه هستند؛ زیرا زندگی و سفر به آمریکا به معنای گشایش تمام مشکلات نیست و بسته شدن راه آن هم به معنای پایان دنیا نخواهد بود. این آمریکایی که می‌خواهند به مثابه یک بهشت بر ما به تصویر بکشند، دارای ویژگی‌های ضد انسانی ذیل است:
الف‌ـ دارنده بیشترین تعداد سلاح در جهان است، یعنی بیش از ۳۵۰ میلیون تفنگ دارد و در هر خانه‌ای بیش از یک سلاح موجود است. ب‌ـ ۶۲ کودتا را در کشورهای مستضعف انجام داده است. ج‌ـ بیشترین قتل‌های جهان در آنجا انجام می‌شود. گزارش اخیر سازمان ملل متحد نشان می‌دهد، در آمریکا ۲۰ برابر دیگر کشورهای توسعه‌یافته قتل صورت می‌گیرد. د‌ـ سومین کشور پر تجاوز به زنان در جهان است؛ طبق آمار در آمریکا ۳/۱۹ درصد زنان و ۲ درصد مردان در طول زندگی خود حداقل یک بار مورد تجاوز قرار می‌گیرند .وـ آمریکا با ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۷۵۱ زندانی، مقام اول را در تعداد زندانی دارد و حتی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان پیشی گرفته است.
منبع:بصیرت

۱۳۹۵/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...