نسخه چاپی

درخواست تجدیدنظر در تعطیلی هشتم ربیع‌ الاول

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذكر مصطفی كواكبیان و درخواست وی در بازنگری تعطیلی هشتم ربیع‌الاول گفت كه این تعطیلی مصوبه هیأت وزیران را دارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر مصطفی کواکبیان و درخواست وی در بازنگری تعطیلی هشتم ربیع‌الاول گفت که این تعطیلی مصوبه هیأت وزیران را دارد.

مصطفی کواکبیان در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) در تذکری، اظهار کرد: هیأت رئیسه مجلس سوگند خورده به آیین‌نامه داخلی عمل کند. ماده ۲۰۲ آیین‌نامه نیز در مورد مصوبات مجلس و ایراداتی است که شورای نگهبان به این مصوبات وارد می‌کند.

وی افزود: الان مجلس معطل این شده که در یکی از مصوبات آیا چاقوی ضامن‌دار را بیاوریم یا چاقوی فشاری. اما در مورد تعطیلی هشتم ربیع که شورای نگهبان به آن ایراد گرفته این موضوع بدون بحث تصویب شد.

کواکبیان خطاب به رئیس مجلس، گفت: بگذارید این بحث یعنی تعطیلی هشتم ربیع در مجلس بررسی شود زیرا این مصوبه مربوط به مجلس نهم بوده است.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کواکبیان، گفت: تعطیلی هشتم ربیع به تصویب هیأت وزیران رسیده است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان ابتدا این مصوبه را تأیید کرده بود اما برای بار دوم به آن ایراد گرفت و گفت که باید مصوبه هیأت وزیران را داشته باشد که این کار انجام شد.

لاریجانی یادآور شد: طبق تبصره ۲ ماده ۲۰۱ شورای نگهبان نمی‌تواند پس از گذشت مهلت مقرر مجدداً مغایرت مواد دیگری را که قبلاً ایراد نگرفته بود اعلام کند. در این مورد هم شورای نگهبان ابتدا ایرادی نگرفت اما برخلاف آیین‌نامه دوباره ایراد گرفت که کمیسیون نباید قبول می‌کرد. زیرا شورا یک بار این را تأیید کرده بود.

وی اضافه کرد: ضمناً ایراد شورای نگهبان با مصوبه هیأت وزیران برطرف شده است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...