نسخه چاپی

علی كرد در گفتگو با نما مطرح كرد:

بی توجهی دولت به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان/ رحمانی فضلی در هیچ یك از مناطق سیل زده حضور پیدا نكرد

عکس خبري -بي توجهي دولت به مردم سيل زده سيستان و بلوچستان/ رحماني فضلي در هيچ يک از مناطق سيل زده حضور پيدا نکرد

وزرات كشور تنها برای پذیرایی وارد استان سیستان و بلوچستان شده بود وگرنه رحمانی فضلی در هیچ یك از مناطق سیل زده حضور پیدا نكرد.

علی کرد، نماینده مردم شهرستان های خاش و میرجاوه در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به اقدامات به موقع مسئولین در مورد سیل سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی اخیر در سیستان و بلوچستان خسارت زیادی بر زیر ساخت های راه و شهرسازی، اب نما ها و کنار گذر جاده ها و خیابان ها وارد کرد.
وی در ادامه افزود: در مناطق کوهستانی بارش باران باعث شد تا شن ها و سنگ ها از کوه و دامنه ها کنده شود همراه با آب باران بر روی جاده ها قرار گیرد که باعث انسداد برخی از جادها شد.
عضو کمیسیون اجتماعی، ادامه داد: با بارش باران و جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان 80 درصد از مدارس دچار آب گرفتی و خسارت سیل شدند که با خرابی سقف مدارس در این استان خللی در بحث آموزش در کشور بوجود آمد.
وی در ادامه به قطعی برق در استان اشاره کرد و گفت: سیل نه تنها باعث شد برق مردم قطع شود بلکه به کشاورزان که زمان کشت محصولشان بود خسارت وارد کرد.
کرد در ادامه با انتقاد از ستاد بحران کشور اظهار داشت: ستاد بحران کل کشور هرساله اعتباراتی از بودجه دریافت می کند اما استان سیستان بلوچستان در سهم تخصیص اعتبارات ستاد حوادث نادیده گرفته شده و عدالت در توزیع اعتبارات رعایت نشده است.
وی به آسیب دیدگی منازل مسکونی روستایی و عشایر اشاره کرد و ادامه داد: هلال احمر و گروههای امداد و نجات کمک هایی را به مردم کرده اند اما بنیاد مسکن با آن همه توان خود نتواسنت به مردم آسیب دیده کمک کند.
نماینده مردم خاش در خانه ملت در ادامه وزارت کشور را خطاب قرار داد و گفت: از آنجایی که بارش باران باعث شده تا سقف بسیاری از منازل خراب شود اما وزارت کشور و ستاد بحران نتوانست اقدامی را در این زمینه انجام دهد و بهتر است مسئولین وزارت کشور وجدان خود را در ارائه کمک به مردم محروم و مظلوم سیستان و بلوچستان قاضی قرار دهد که چه اقدام مفیدی برای این مردم انجام داده است.
وی یاد آور شد: در ستاد بحران در استانداری به همه اعضای عضو ستاد بحران شامل فرمانداری ها، بخشداری ها و آب و فاضلاب، برق منطقه ای و گروه امدادی تذکر دادم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه از نبود حتی یک بالگرد در ستاد استان سیستان بلوچستان خبر داد و گفت: فردا در صحن علنی مجلس به اعضای هیئت دولت، وزارت کشور، شخص رئیس جمهور و مسئولین ستاد بحران کشور تذکر خواهم داد و از آنها در خواست خواهم کرد تا اکیپی تشکیل دهند و نسبت به حل مشکلات مردم سیل زده سیستان و بلوچستان چاره ای بیندیشند.
کرد ادامه داد: من از مسئولین درخواست دارم تا هرچه سریعتر خسارات وارده ناشی از بارش باران را بررسی کنند و پس از بررسی دیون را به مردم در اسرع وقت پرداخت کنند.
وی در خاتمه با تأکید بر این مطلب که باید در هفته جاری جهت پاسخگویی به سوال نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در صحن علنی حضور یابد، گفت: وزرات کشور تنها برای پذیرایی وارد استان سیستان و بلوچستان شده بود وگرنه رحمانی فضلی در هیچ یک از مناطق سیل زده حضور پیدا نکرد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...