نسخه چاپی

خودكفایی گندم یك موضوع تثبیت شده در ایران نیست

پاپی زاده گفت: محصولات كشاورزی امسال تحت تاثیر سال آبی گذشته بود و با توجه به اینكه حجم بارندگی ها مناسب بود، پراكندگی بارندگی ها نیز خوب بود و به جز دو الی سه استان كه دچار خشكسالی بودند، باقی استان ها در سال زراعی 94 الی 95 وضعیت مناسبی از نظر بارشی داشتند.

به گزارش نما به نقل از میزان، پاپی زاده نماینده مجلس با اشاره به بارندگی های سال گذشته بیان داشت: محصولات کشاورزی امسال تحت تاثیر سال آبی گذشته بود و با توجه به اینکه حجم بارندگی ها مناسب بود، پراکندگی بارندگی ها نیز خوب بود و به جز دو الی سه استان که دچار خشکسالی بودند، باقی استان ها در سال زراعی 94 الی 95 وضعیت مناسبی از نظر بارشی داشتند.

وی افزود: مباحث دیگری مانند بهبود مدیریت در کنار مناسب بودن بارندگی در نهایت منتهی به تولید چشم گیر گندم شد. البته تاکید می کنم موضوع خودکفایی گندم در سال 95 تحت تاثیر شرایط اقلیم مناسب نیز بود و این اتفاق ممکن است برای سال بعد رخ ندهد. بنابراین خودکفایی گندم یک موضوع تثبیت شده در ایران نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت روش های مدیریتی اظهار داشت: روش های استفاده از آبیاری نوین و تحت فشار باید جایگزین روش های فعلی قرار گیرد زیرا در این صورت است که می توانیم آب را صرفه مناسب تر و تولید بیشتر محصولات، مصرف کنیم.

۱۳۹۵/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...