نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون حقوقی قضایی مجلس در گفتگو با نما مطرح كرد:

35 درصد جرایم خشن در كشور با سلاح سرد / وزیر كشور و شهردار تهران چهارشنبه در بهارستان

عکس خبري -35  درصد جرايم خشن در کشور با سلاح سرد / وزير کشور و شهردار تهران چهارشنبه در بهارستان

حجت الاسلام حسن نوروزی گفت : تقریبا 35 درصد قتلهای اتفاق افتاده در كشور با سلاح سرد است و 90 درصد قتلهای با سلاح سرد با چاقو بوده است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز یکشنبه، طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی را که از سوی شورای نگهبان با ایراد مواجه شده است، در دستور کار قرار دادند، اما اصلاحات صورت گرفته در کمیسیون حقوقی و قضایی در صحن مجلس به تصویب نرسید.علاوه بر آن، پیشنهاداتی که نمایندگان در صحن برای رفع ابهام از این مصوبه و رفع ایراد شورای نگهبان داشتند نیز رأی نیاورد، در نتیجه به درخواست رئیس مجلس و موافت نمایندگان، این مصوبه برای اصلاح به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع داده شد.
این طرح مربوط به ممنوعیت حمل ادواتی می‌شود که صرفاً در درگیری فیزیکی و ضرب و جرح کاربرد دارند؛ مانند قمه، شمشیر، چاقوی ضامن‌دار، ساتور، قدداره یا پنجه بوکس.
همچنین بر اساس این طرح، حمل این قبیل ادوات منجر به جزای نقدی درجه ۶ و ضبط سلاح به نفع دولت می‌شود.پس از رفع ابهامات این ماده در کمیسیون حقوقی و قضایی، نمایندگان در صحن تکلیف آن را معلوم خواهند کرد.
حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما گفت:ما در دو تبصره ای که اضافه کردیم به ماده 617 قانون مجازات اسلامی دو استراتژی را دنبال می کردیم یکی کاهش قتل های با سلاح سرد ، که تقریبا 35 درصد قتلهای اتفاق افتاده در کشور با سلاح سرد است و 90 درصد قتلهای با سلاح سرد با چاقو بوده است.
وی ادامه داد : ما خواستیم از طریق ممنوع کردن حمل سلاح سرد در کوچه و بازار جلوی این قتل های ناجوانمردانه را بگیریم و از طرفی هدفمان این است که از تولید چاقو و مولدان این صنف پشتیبانی کنیم.
درست است ما در تبصره آورده بودیم تولیدو واردات ممنوع است اما در تبصره 2 اشاره داشتیم که تولید و واردات با مجوز و حمل با مجوز مشکلی ندارد تلقی برخی همکاران در مجلس این بود شما می خواهید جلوی تولید را بگیرید و واردات را آزاد کنید .
سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تصریح کرد :ما هدف مان این بود جلوی واردات را بطور کامل بگیریم مگر در حد ضرورت که تولید داخل نتواند جواب بدهد ، ما بدنبال تشویق تولید کنندگان داخلی و ممنوعیت سلاح حمل سلاح سرد بودیم متاسفانه همکاران متوجه این موضوع نبودند و خواستار شدند این مصوبه به کمیسیون قضایی برگشت داده شود.
ما در اسرع وقت روسای اصناف و حقوقدانان ها را از زنجان دعوت خواهیم کرد و این تبصره را با اصلاحی که بتواند به تولید کشور کمک کند و هم به حمل بی مورد سلاح سرد اشاره درست داشته باشد دوباره در صحن علنی مجلس مطرح خواهیم کرد.
روز یکشنبه همچنین مقرر شده بود شهردار تهران و وزیر کشور نیز گزارشی را در مورد حادثه پلاسکو به نمایندگان مجلس ارائه دهند که در مجلس حضور نیافتند.
محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار نما ،درباره به تعویق افتادن زمان حضور رحمانی فضلی وزیر کشور و قالیباف شهردار تهران در صحن علنی مجلس و ارائه گزارش به نمایندگان در خصوص علل حادثه تلخ پلاسکو گفت : گزارش کمیسیون عمران برای ارائه به نمایندگان ملت درباره حادثه پلاسکو با مشخص کردن نقش و وظایف دستگاه های مختلف که در این حادثه دخیل هستند آماده است ، به علاوه اینکه یک ارزیابی از وضعیت بافتهای فرسوده در کشور هم داشتیم و احتمال اینکه این آتش سوزی دوباره در کشور رخ دهد در گزارش مشخص آمده است.
آمادگی مدیریت بحران کشور و آمادگی دستگاه ها در مقابله با اینگونه حوادث در گزارش آماده است قرار بود روز یکشنبه در خدمت وزیر کشور و شهردار تهران در مجلس باشیم که عزیزان بدلیل در پیش بودن مراسم تششیع پیکر شهدای آتش نشانان در مصلی و مراسم این عزیزان درخواست داشتند روز چهارشنبه برای ارائه گزارش در بهارستان حضور یابند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...