نسخه چاپی

حسین هاشمی تختی در گفتگو با نما مطرح كرد:

رد پای چینی ها در محدوده خلیج فارس/بیكاری هزاران صیاد هرمزگانی زمینه ساز اشتغال چشم بادامی‌ها/ ضد و نقیض گویی مسئولان استان درباره شكار صیادان چینی

عکس خبري -رد پاي چيني ها در محدوده خليج فارس/بيکاري هزاران صياد هرمزگاني زمينه ساز اشتغال چشم بادامي‌ها/ ضد و نقيض گويي مسئولان استان درباره شکار صيادان چيني

وجود صیادان چشم بادامی و دیگر صیادان منطقه در آب های خلیج فارس ضربه سنگینی را به صیادان داخلی كشورمان می زند و بسیاری از مردم را كه از راه صید و صیادی ارتزاق می كنند از كار بی كار خواهد كرد.

حسین هاشمی تختی ، عضو کمیسیون عمران و رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در واکنش به حضور چشم بادامی ها جهت صید و صیادی در آب های خلیج فارس، گفت: شیلات کشور این موضوع را قبول ندارد که چشم بادامی ها در آب های خلیج فرس جهت صید و صیادی حضور داشته باشند.
وی در ادامه افزود: نمایندگان استان هرمزگان به شیلات کشور معترض هستند که چرا به صیادانی که در سواحل دریا و آب های خلیج فارس زندگی می کنند مجوز صید از دریا را نمی دهند اما چشم بادامی ها از فرسنگ ها فاصله حق بهره برداری از آب های نیلگون خلیج فارس را دارند.
رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس در ادامه به اظهارات مسئولین شیلات کشور اشاره و بیان داشت: حرف مسئولین شیلات کشور این است که اگر صید در آبهای خلیج فارس زیاد شود ماهیان مادر تخم گذار از بین می روند و در نهایت با خطر کمبود آبزیان خلیج فارس صیادان مواجه خواهند شد از این رو مجوز صید به بسیاری از به صیادان بوشهری داده نمی شود اما برخی از صیادان بصورت غیر قانونی در دریا به کار صید و صیادی مشغول هستند.
رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در خانه ملت ادامه داد: اگر شیلات نگران آبزیان آبهای خلیج فارس و عمان است چرا به کشورهای خارجی اجازه می دهند تا با کشتی های صنعتی ماهیگیری که به "جاروکش های کف دریا" معروف هستند از آبهای این منطقه صید ماهی انجام دهند.
هاشمی تختی در ادامه به پاسخ های شیلات منطقه اشاره کرد و یادآور شد: صیادان چشم بادامی ها در آبهای منطقه عمان حضور دارند و اگر بخواهند از سرزمین آبی کشورمان صیدی را داشته باشند با نظارت مسئولان شیلات اقدام به صیادی خواهند کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس به حضور خارجی ها در صنعت و تولیدات کشور و مشکلاتی که برای مردم و اقتصاد کشور اشاره کرد و بیان داشت: وجود صیادان چشم بادامی و دیگر صیادان منطقه در آب های خلیج فارس ضربه سنگینی را به صیادان داخلی کشورمان می زند و بسیاری از مردم را که از راه صید و صیادی ارتزاق می کنند از کار بی کار خواهد کرد.
وی ادامه داد: برداشت بی حصر و اندازه از آبزیان دریایی دریاهای کشورمان را با خطر انقراض مواجه می سازد.
هاشمی تختی در ادامه به درخواست نمایندگان از شیلات کشور و استان جهت حضور و بررسی میدانی موضوع چشم بادامی ها در آبهای خلیج فارس اشاره کرد و گفت: از مسئولان شیلات کشور و استان دعوت بعمل آورده ایم تا با حضور در منطقه صیادی و شیلات شهرهای ساحلی بوشهر موضوع را میدانی بررسی کرده تا اگر این موضوع صحت داشته باشد بدون ملاحظه شدیدا با حضور کشتی ها و صیادان خارجی برخورد شود.
وی در خاتمه یادآور شد: مسئولین شیلات به نمایندگان استان هرمزگان قول هایی برای بررسی موضوع داده اند اما هنوز تا کنون جهت بررسی موضوع در استان حضور نیافته اند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...