نسخه چاپی

واكنش معاون ظریف به منع ورود ایرانیان به آمریكا

معاون وزیر امور خارجه كشورمان گفت: اقدام ترامپ در منع ورود ایرانیان به آمریكا خلاف حقوق بین الملل است و آن را در مجامع جهانی پیگیری می كنیم و با آن در هر سطحی كه باشد مقابله به مثل می كنیم.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه پیرامون اقدام ترامپ در منع ورود ایرانیان به امریکا به عنوان مقابله با تروریسم اظهار داشت: این اقدام رئیس جمهور آمریکا خلاف حقوق بین الملل است و آن را در مجامع جهانی پیگیری و به این نسل کشی هویتی و ماهیتی اعتراض می کنیم.

وی با اشاره به تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر محدود کردن ورود اتباع ایرانی به این کشور گفت: این اقدام دولت آمریکا را در هر سطحی که باشد مقابله به مثل می کنیم.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان گفت: حدود شش میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می کنند که بر اساس تصمیم جدید دولت آمریکا بسیاری از هموطنان ما دچار مشکل می شوند.

قشقاوی افزود: تاکنون و پس از اتخاذ این تصمیم افرادی که برای دیدن فرزندانشان به آمریکا رفته دیپورت شده اند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ایرانیان جزو افراد فرهیخته جامعه آمریکا هستند گفت: ستادی در وزارت امور خارجه با حضور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و نظام وظیفه تشکیل شده است و به وضع ایرانیان و دانشجویان ایرانی حاضر در آمریکا رسیدگی می کند.

قشقاوی افزود: وزارت امور خارجه کشورمان تجربه های گرانبهایی در مقابله با این مسئله دارد.

وی با بیان اینکه ویزای اتباع ایرانی در آمریکا بر اساس قانون آمریکا صادر شده است گفت: به همه نمایندگی های کشورمان اعلام شده است که اقدام دولت آمریکا مبنی بر محدود کردن ورود اتباع ایرانی را مقابله به مثل کنند و دستگاه دیپلماسی کشورمان تصمیمات قوی ای در این زمینه می گیرد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...