نسخه چاپی

فیس‌بوك مهاجران پیش از ورود به آمریكا بررسی می‌شود

مسئولان مرزی آمریكا در فرودگاه‌ها صفحات فیس‌بوك افراد را برای آگاهی از مواضع سیاسی‌شان در هنگام ورود تفتیش می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از العالم یک وکیل امور مهاجرت در آمریکا، به ایندیپندنت گفته است که شاهد بوده چندین نفر به رغم داشتن گرین کارت و اجازه اقامت و کار در ایالات متحده، در بدو ورود بازداشت شده‌اند.
این وکیل که از اعضای انجمن وکلای مهاجرت آمریکا است می‌گوید که مقامات مرزی ایالات متحده حساب‌های کاربری افراد بازداشت شده در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کرده‌اند و از آنها درباره مواضع سیاسی‌شان پیش از اجازه ورود آن‌ها به داخل خاک آمریکا سوال کرده‌اند.
تمامی این افراد در آمریکا شغل دارند و دارای امکانات زندگی هستند. "حالا تنها به خاطر امضای ترامپ در ساعت شش بعد از ظهر جمعه، همه چیز دارد به طور درهم‌شکننده‌ای متوقف می‌شود و این بسیار وحشتناک است"
چندین سازمان فعال در امور مهاجرت در آمریکا و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLA) بر اساس شکایت دو مرد عراقی که هر دو اقامت آمریکا را دارند علیه ترامپ طرح دعوی کرده‌اند. یکی از این دو مرد عراقی خود از کارکنان دولت است و دیگری همسر یک پیمان‌کار امنیتی سابق در آمریکا است. با این‌همه پس از دستور ترامپ هر دو در فرودگاه جان اف کندی نیویورک بازداشت شده‌اند.
برخی ایرانیان نیز در شبکه‌های اجتماعی با پخش اخباری مبنی بر تفتیش گوشی‌های همراه کسانی که قصد ورود به خاک آمریکا را داشته‌اند، دستورالعملی را پخش کرده‌اند. در بخشی از آن خطاب به افرادی که گرین کارت دارند و در حال بازگشت به آمریکا هستند آمده است که اپلیکیشن‌های فیس‌بوک و توییتر خود را از روی گوشی‌هایشان حذف کنند چرا که گوشی‌هایشان تفتیش خواهد شد.
موارد ذکر شده در این دستور‌العمل مفصل‌تر است ولی امکان تایید صحت آن در حال حاضر وجود ندارد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه (۲۷ ژانویه/ ۸ بهمن) فرمانی را امضا کرد که طبق آن صدور ویزا برای شهروندان هفت کشور ایران، عراق، یمن، لیبی، سومالی، سودان و سوریه موقتا متوقف می‌شود.
در حکم ترامپ همچنین قید شده است که تا اطلاع ثانوی هیچ پناهجویی از سوریه پذیرفته نخواهد شد و پذیرش پناهجویان از سایر کشورها نیز به مدت ۱۲۰ روز معلق می‌شود. در این مدت وزرات امنیت داخلی و سازمان‌های امنیتی موظفند، اقدامات امنیتی برای ورود خارجیان به آمریکا را شدت بخشند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...