نسخه چاپی

بیلیارد در مدارش كشور اجباری می‌شود!

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: فدراسیون بیلیارد درصدد اجباری كردن این رشته ورزشی برای رشد قوای ذهنی دانش‌آموزان است.


به گزارش نما به نقل از تسنیم هاشم اسکندری امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت مطلوب ارومیه در رشته ورزشی بیلیارد اظهار داشت: خوشبختانه عملکرد هیئت بیلیارد در استان مناسب بوده و امید است که قهرمانان این رشته ورزشی در تیم ملی حضور داشته باشند.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: با توجه به حمایت‌های مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی که خود قهرمان رشته ورزشی کشتی هستند پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده قهرمانان بسیاری در این رشته در استان تربیت شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر 62 مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران کشورمان در مسابقات بین‌المللی کسب شد افزود: این خود نشان دهنده عملکرد مربیان تیم ملی بوده حتی سایر کشورهای جهان از کشورمان خواستار اعزام مربی هستند.

اسکندری تصریح کرد: هم‌اکنون سهیل واحدی برای سومین بار به پاکستان برای تدریس اعزام شده و پیش از آن نیز به هنگ‌کنگ اعزام شده بود.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد با اشاره به راه‌اندازی لیگ بیلیارد در کشور بیان کرد: دور دوم اسنوکر مخصوص آقایان در اسفند ماه در کشور برگزار و امید است در سال‌های آینده شاهد راه‌اندازی لیگ بانوان در این رشته نیز باشیم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه کمیته‌های استعدادیابی بسیار فعالی در کشور وجود دارد اظهار داشت: این کمیته به ارزیابی در استان‌ها پرداخته و افراد مستعد را به تیم ملی دعوت و آنها را آماده رقابت‌های جهانی می‌کنند.

اسکندری با اشاره به جذب اسپانسر برای برداشته شدن بار مالی از دوش وزارت ورزش و جوانان گفت: این فدراسیون توانایی استقلال مالی و عدم وابستگی به بودجه وزارت ورزش و جوانان با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی کشورمان را دارد.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد با بیان اینکه در کل کشور 350 هزار نفر فعال این رشته ورزشی وجود دارد افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته ملاک تعداد ورزشکاران با بیمه لحاظ می‌شد در حالی که بیلیارد مکمل دیگر ورزش‌ها است و حتی در برخی کشورها، فوتبالیست‌ها باید به اجبار در کنار فوتبال به بیلیارد بپردازند.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن یک هزار و 700 مجموعه بیلیارد در کل کشور وجود دارد، هر چند در هتل‌ها و در منازل نیز علاقه‌مندان بسیاری در این رشته فعال هستند.

اسکندری با اشاره به اجباری بودن رشته بیلیارد در مدارس چین، کره و ژاپن تصریح کرد: در این باره با تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت علوم بسته شده این رشته وارد دانشگاه‌ها شده است و در صدد اجباری کردن آن در مدارس نیز هستیم

وی با تاکید بر اینکه مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید با این رشته ورزشی بیشتر آشنا شوند گفت: این خود سبب می‌شود که بدانند که بیلیارد چه نقش مثبتی در زندگی شخصی و رشد قوای ذهنی آنان می‌تواند داشته باشد که اگر این مسئله را به درستی بررسی کنند بی‌شک تفاهم‌نامه همکاری با این فدراسیون را خواهند بست.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...