نسخه چاپی

«الهام علی اف» به ایران سفر می كند

سفیر جمهوری آذربایجان در تهران از سفر الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران در آینده‌ای نزدیك خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، بنیاد حسن اف ظهر امروز-دوشنبه- با علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار گفت: اتباع آذری برای سفر به ایران نیاز به دریافت روادید ندارند و از اوایل سال جدید میلادی برای اتباع ایرانی که قصد سفر به این کشور را دارند ویزای الکترونیک (آسان ویزا) صادر می‌شود.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران ضمن ابراز همدردی نسبت به حادثه پلاسکو، شهادت جمعی از آتش‌نشانان فداکار و ایثارگر کشور را به بازماندگان این حادثه دردناک تسلیت گفت.

حسن اف با یادآوری پیشینه تاریخی روابط دو کشور، بر علاقمندی این کشور برای توسعه ارتباطات فیمابین تاکید کرد .

وی اظهارداشت: جمهوری آذربایجان همواره از تقویت و گسترش روابط سیاسی- اقتصادی- تجاری فیمابین استقبال می‌کند.

وی افزود: ما شاهدیم که حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته 45 درصد و معادل 320 میلیون دلار افزایش بود.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران خاطرنشان کرد: همکاری‌های اقتصادی و تجاری از جمله زمینه‌های مورد علاقه جمهوری آذربایجان برای توسعه ارتباطات دو کشور است که باید در کنار ارتباطات خوب پارلمانی و سیاسی فی‌مابین، مورد توجه قرار گیرد.

** بستر همکاری‌های فیمابین مهیا می‌‌باشد که عامل مهمی در تسهیل ارتباطات دو کشور است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با یادآوری اشتراکات دینی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی دو کشور، روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را تاریخی و ریشه‌دار توصیف کرد.

بروجردی گفت: با توجه به پیشینه مناسب روابط دو کشور، بستر همکاری‌های فیمابین مهیا است که عامل مهمی در تسهیل ارتباطات دو کشور است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ارتباطات میان پارلمان‌ها و دولت‌های دو کشور در سطح بالایی است که باید سعی شود از این مراودات جهت ارتقای روابط فی‌مابین در زمینه‌های مورد علاقه طرفین استفاده شود.

بروجردی، انجام دیدارهای دوجانبه کمیسیون‌های مشترک دو کشور را در جهت پیشبرد اهداف و برداشتن گام‌های مستحکم و تقویت روابط فی‌مابین، حائز اهمیت خواند.

به گزارش خانه ملت، وی همچنین به برگزاری کنفرانس حمایت از مردم مظلوم فلسطین در اسفندماه سال جاری اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی و پشتیبان مردم و مبارزین فلسطینی خواهد بود.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...