نسخه چاپی

داروی ترك اعتیاد ساخته شد!

دانشمندان در روسیه می‌گویند دارویی درست كرده‌اند كه لذت بردن از استفاده مواد مخدر را متوقف می كند.این دارو از سال 2023 به عنوان داروی شماره یك در درمان اعتیاد به مواد مخدر در روسیه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: دانشمندان در روسیه می‌گویند دارویی درست کرده‌اند که لذت بردن از استفاده مواد مخدر را متوقف می کند.این دارو از سال 2023 به عنوان داروی شماره یک در درمان اعتیاد به مواد مخدر در روسیه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اعلام ساخت داروی ترک اعتیاد برگشت‌ناپذیر توسط روسیه/بی‌اثر شدن مواد مخدر

به گزارش اسپوتنيك،این دارو به عنوان آنالوگ غیر مخدر مورفین عمل می کند. به محض وارد شدن این دارو به خون شخص معتاد، در بدن او آنتی بادی هایی تولید می شوند که از رسیدن ماده مخدر به مغز جلوگیری می کند. به این ترتیب شخص مصرف کننده از ماده مخدر لذتی نمی برد و در نتیجه از استفاده آن خودداری می کند. به عقیده دانشمندان این داروی جدید در درمان اعتیاد به مواد مخدری همچون هرویین، مورفین و دزومورفین موثر خواهد بود. دوره درمان از یک تا دو سال به طول می انجامد.

ماریا میاکووا، مدیر آزمایشگاه موسسه فیزیولوژیک ترکیبات فعال دانشگاه علوم روسیه می گوید: داروهای ضد اعتیاد موجود تنها 10-30% بیماران را درمان می کنند و دارای عوارض جانبی زیادی می باشند، اما داروی ما برای درمان برگشت ناپذیر بیمار ساخته شده است. بیمار بعد از پاک شدن از مواد مخدر موجود در خون به کمک داروی جدید دیگر به سمت مواد مخدر نخواهد رفت.

در سال جاری آزمایشات کلینیکی این دارو بر روی حیوانات انجام خواهد شد و در صورت موفقیت، به آزمایشات کلینیکی بر روی انسان خواهند پرداخت و در این صورت مشخص خواهد شد که استفاده از این دارو در پیشگیری موثر خواهد بود یا خیر. میاکووا افزود که موضع وزازت بهداشت روسیه نسبت به این دارو هنوز مشخص نیست.

۱۳۹۵/۱۱/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...