نسخه چاپی

دستیابی داعش به مواد اولیۀ سلاح شیمیایی

یك تروریست به نام ابوالقاسم السوری معروف به «امیر مخازن داعش در سوریه و عراق» فاش كرد داعشی های عراقی به همراه تعدادی داعشی سوری و اروپایی، آزمایش هایی برای تولید سلاح شیمیایی در آزمایشگاه های دانشگاه موصل انجام می دادند.

به گزارش نما عضو ارشد جدا شده از داعش در گفت و گو با شبکۀ «الآن» گفت: داعش به مواد اولیۀ بمب شیمیایی از جمله سارین، کلرین و خردل در منطقۀ تلعفر در غرب عراق دست یافته بود.
ابوالقاسم گفت: تلاش کردم سلاح شیمیایی داعش را از آنها بگیرم و چندبار هم درخواست ارائه کردم اما با درخواستم همواره مخالفت شد.
وی افزود: داعش علاوه بر دستیابی به مواد اولیۀ بمب شیمیایی در مقادیر تقریبا بالا، نمونه هایی از این مواد را زیر نظر دانشگاهیان و دانشمندان این رشته در دانشگاه موصل مورد آزمایش قرار داده است.
ابوالقاسم سوری همچنین گفت: دانشگاه موصل مجهز به آزمایشگاه فیزیکی و شیمایی است و دانشگاهیان غربی و دو نفر که از مرکز پژوهش های علمی سوریه جدا شده اند در این مرکز مشغول به کارند و حقوق های بسیار بالایی برای پیگیری آزمایش های خود در جهت تولید سلاح جدیدی که در گلولۀ تانک ها و سلاح سبک فردی به کار خواهد رفت درخواست می کنند.

منبع: العالم

۱۳۹۵/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...