نسخه چاپی

آمریكا، چین و خطر جنگ تجاری

دونالد ترامپ، چین را برای دستكاری در نرخ ارز و نقض قوانین تجارت جهانی متهم كرده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، دونالد ترامپ تلاش خود را برای محافظت از کارگران آمریکایی در برابر خارجی ها متقلب آغاز کرده است. اما در اولین قدم خود در تصمیمات سیاسی و دستورات اجرایی، چین، لولو مورد علاقه او، آشکارا غایب بود.

در مبارزات انتخاباتی، او چین را به خاطر دستکاری نرخ ارز محکوم کرد و آن را به نقض قوانین تجارت جهانی متهم کرد و با تعرفه های 45 درصد برصادرات چین،این کشور را تهدید کرد . این صحبت ها جدی گرفته نشدند و در حال حاضر، جهان در انتظار است تا ببینید که چقدر این حرف ها عملی خواهند شد.
اتهام چین در مورد کنترل ارز تکرار نشد. تفسیر خوش بینانه این است که ترامپ متوجه شده که در واقع آن " موقتی" بوده است. چین دیگر ارزش ارز خود را برای به دست آوردن مزیت رقابتی پایین نمی آورد، اما در عوض آن را ثابت نگه می دارد. دیدگاه بدبینانه این است که اتهام چین توسط استیون وزیر خزانه داری، هنوز توسط مجلس سنا تایید نشده است.
ترامپ قطعا این قدرت را دارد که با ویران کردن تجارت انتقام بگیرد. تعرفه های سنگین از طریق زنجیره تامین به مصرف کنندگان آمریکایی صدمه می زنند و نظام جهانی از قوانین تجارت تحت نظارت سازمان تجارت جهانی (WTO) دیگر پیروی نخواهند کرد. اما در عوض سیستم تجارت در جهان منفجر می شود.

هرچند ترامپ ممکن است هنوز تصمیماتی در مورد چین داشته باشد.کاخ سفید، بدون نام بردن ازچین، وعده داده که هر ابزاری را در اختیار دولت فدرال برای پایان دادن به نقض تجارت خواهد گذاشت.

۱۳۹۵/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...