نسخه چاپی

نظر مردم آمریكا درباره دستور مهاجرتی ترامپ

نتایج یك نظرسنجی نشان می‌دهد كه تنها یك سوم شهروندان آمریكایی بر این باورند كه دستور اخیر ترامپ درباره ممنوعیت ورود مهاجران مسلمان موجب امن‌تر شدن آنها خواهد شد.

به گزارش نما, خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده است که اعمال محدودیت موقت برای ورود اتباع 7 کشور مسلمان به این کشور موجب کمک به حفاظت آمریکا از تروریسم خواهد شد ولی نظرسنجی رویترز – ایپسوس نشان می دهد که تنها یک سوم آمریکایی ها معتقدند که فرمان اجرایی ترامپ، موجب امن تر شدن آنها خواهد شد.

ترامپ ادعا کرده است که این فرمان اجرایی ارتباطی با مذهب و دین ندارد و تنها با هدف امن کردن بیشتر آمریکا بوده است.

در این نظرسنجی، تنها 31 درصد آمریکایی ها اعلام کرده‌اند که این فرمان موجب امن تر شدن آنها می شود. 26 درصد شهروندان آمریکایی گفته‌اند که با اجرای این دستور، احساس امنیت کمتری خواهند داشت و 33 درصد دیگر نیز اعلام کرده‌اند که این تصمیم برای آنها تفاوتی نخواهد داشت.

نظرسنجی افزود: 49 درصد آمریکایی‌ها با این فرمان اجرایی موافقت کرده‌اند و در مقابل 41 درصد آنها مخالف اجرای این دستور بوده‌اند. 53 درصد دموکرات ها مخالفت قاطع خود را با فرمان ترامپ اعلام کرده‌اند و 51 درصد جمهوریخواهان نیز به طور قاطع از این فرمان حمایت کرده‌اند.

ترامپ ورود اتباع سوریه و شش کشور دیگر یعنی ایران، عراق، سودان، لیبی، سومالی و یمن را حداقل به مدت 90 روز ممنوع اعلام کرده است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...