نسخه چاپی

اختصاصی نما:

ماهی‌گیری سیاسی از حادثه ساختمان پلاسكو

عکس خبري -ماهي‌گيري سياسي از حادثه ساختمان پلاسکو

در طلیعه ده فجر، شهدای سرافراز آتش نشان با شكوه هرچه تمام تشییع شدند و در این میان سهم جریاناتی كه می‌خواستند از آب گل آلود ماجرای پلاسكو ماهی انتخاباتی بگیرند تنها ناكامی و بی آبروگی شد.

دی ماه سال ۹۵ حادثه ای ناگوار کام همه ایرانیان را به تلخی کشاند و دلها را از اندوهی همراه با غرور پر کرد. ماجرای آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت جمعی از آتش نشان جان برکف شد داغی بزرگ را برای ملت ایران به دنبال داشت که در کنار غم از دست دادن این عزیزان نمایش ایثار و از خودگذشتگی آنان، تحسین فردفرد مردم ایران و رهبری انقلاب را به دنبال داشت. هر عقل سلیم و وجدان درستی به طور طبیعی تایید می کند که در لحظات اولیه هر حادثه ای، همگی اقشار از مسئولان گرفته تا مردم و جریان ها، به دور از حاشیه سازی باید تمام توان خود را به کار بگیرند تا لحظات بحرانی اولیه سپری شود. با این حال آنچه که از رفتار برخی جریانات و چهره‌های سیاسی درهمان لحظات اولیه حادثه پلاسکو سر زد خلاف این را نشان داد.

در این میان میدان دار سخیف ترین رفتارهای سیاسی، کانال ضد انقلاب "آمدنیوز" بود. این کانال که بر اساس اسناد افشا شده اخیر، گردانندگان اش را جمعی از فراری های رانده شده ملت ایران در جریان فتنه ۸۸ تشکیل می دهد، در همان لحظات اولیه حادثه که بایستی همگی بدون توجه به هر گونه دسته بندی یا جناح گرایی سیاسی به دنبالت کمک و ایجاد فضای آرامش روانی برای مدیریت صحنه باشند، شروع به جوسازی علیه دستگاه های مربوطه همچون شهرداری کرد. این کانال در همان لحظات اولیه حادثه، دستور کار خود را بهره برداری‌های سیاسی از ماجرای ساختمان پلاسکو و با اتهام زنی به شهردار تهران و برخی دیگر از مسئولان کشور نشان داد و از هیچ گونه اقدام کثیفی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود فروگذار نکرد. نکته جالب در شایعه پراکنی و یاوه گویی های این کانال به اصطلاح خبری_تحلیلی، پیش کشیدن موضوع انتخابات به صورتی نمایان بود. به طوری که هر مخاطبی با دیدن آن متوجه می شد که منتشر کنندگان این پیام ها به دنبال بهره برداری سیاسی از ماجرای ساختمان پلاسکو در جهت اهداف خاص سیاسی برای انتخابات سال آینده اند. اما متاسفانه در پی این بی شرمی هایی که از سوی جریانات اپوزوسیونی همچون آمدنیوز سر می زد، فضاسازی‌های برخی چهره‌های داخلی هم بسیار ناراحت کننده و تنفر برانگیز بود. به عنوان نمونه، توییت محمود صادقی هم خود گواهی دیگر برای درستی این سخن است. وی به جای کاستن از فضای روانی حاصل از این حادثه دلخراش شروع به ماهیگیری سیاسی از آب گل آلود این اتفاق ناگوار کرد و نوشت: " عظمت فداکاری آتش‌نشانان در نجات جان حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی پلاسکو آنقدر بود که ضعف مفرط در مدیریت کلان‌شهر تهران را تحت‌الشعاع خود قرار داد."
البته پیام روشنگر و صریح مقام معظم رهبری در همان شب حادثه پاسخی صریح به این سخن سرایی ها بود. پیام ایشان در آن لحظات پر التهاب، آرامبخش و هدایتگر مسئولان امر شد تا با فاصله گرفتن از این حاشیه سازی های تنها به فکر انجام وظیفه مهم خود باشند و به هیچ فضاسازی دیگر توجه نکنند. اکنون در طلیعه ده مبارک فجر، ملت ایران در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ملت همواره قدردان زحمات و ایثارگری‌های شهدا بوده با شکوهی هر چه تمام تر آتش نشانان شهید خود را تشیع کرد. در این میان سهم جریانات ضد انقلاب اپوزیسیون و با عرض تاسف برخی چهره های اصلاح طلب، تنها روسیاهی در پیشگاه این ملت قدردان و انقلابی شد. آنان با رفتار، گفتار و نوشته های سود جویانه خود به دنبال بهره برداری سیاسی از ماجرایی بودند. که به تعبیر بسیاری از افراد به مرده خواری سیاسی تبدیل شد و همین امر موجب گردید تا چند روزی که موضوع حادثه پلاسکو در مرکز توجه رسانه ها و اصحاب قلم قرار داشت مردم ایران با رصد این سودجویی های سیاسی نگاهی همراه با تنفر را نسبت به این جریانات پیدا کنند. امید آنکه از این پس تمامی جریانات سیاسی کشور با عبرت گرفتن از این تجربه به دست آمده، ضمن مرزبندی روشن با جریانات خائن به این واقعیت رسیده باشند که ملت ایران تنها راه خدمت گذاری را می‌شناسند وقدردان کسانی هستند که فارغ از هرگونه رنگ و بوی سیاسی تنها به دنبال خدمت خالصانه به مردم و کشورند. چه اینکه تشییع با شکوه شهدای که به دور از هیاهوهای سیاسی برای دفاع از جان و مال هموطنان خود به دل آتش زدند و از زیر آوارهای پلاسکو راه آسمان را در پیش گرفتند به خوبی بیانگر این واقعیت است. حادثه پلاسکو و حواشی رخ داده در پیرامون آن به خوبی نشانگر این واقعیت مهم بود و روسیاهی باقیمانده بر چهره ناپاکانی همچون آمدنیوز انسان را به یاد ضرب المثل معروف می اندازد که می گوید: "زمستان تمام می شود و روسیاهی به زغال می ماند."


۱۳۹۵/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...