نسخه چاپی

افزایش ۲ برابری بودجه تئاتر در سال آینده

صالحی‌امیری از افزایش دو برابری بودجه تئاتر در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره برنامه‌های این وزارتخانه در آستانه دهه‌فجر، گفت: ضمن تشکر از خدمات رسانه‌ها و تبریک به مناسبت ایام دهه‌فجر، مهمترین اخبار بحث جشنواره‌هاست که یکی از آنها افتتاحیه جشنواره تئاتر بود.

وی با بیان اینکه همزمان در 7 استان دیگر نیز اجرا صورت می‌گیرد، ادامه داد: تئاتر در آستانه تحول در کشور قرار دارد. میانگین هر شب 90 تا 110 اجرا داشتیم و اقبال سن جوان به این حوزه قابل توجه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور هنرمندان 41 کشور جهان در حوزه تئاتر نیز اشاره کرد و با ملموس دانستن آن، گفت: یکی از مباحث حوزه تئاتر امسال، محیط زیست و آب بود که مورد توجه قرار گرفت.

صالحی‌امیری با بیان اینکه شب گذشته در اختتامیه جشنواره تئاتر از استاد رفیعی هم تجلیل به عمل آمد، افزود: موضوع دیگر در جشنواره امسال، بازگشت این حوزه به نسل جوان است چرا که ما در هنر در ایران از اقبال عمومی برخوردار شده است. موضوع بعدی توجه نسل جوان به شکوفایی و خلاقیت در این حوزه است و سومین موضوع، واگذاری این صنف به نسل جوان است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...