نسخه چاپی

بازداشت تعدادی از مدیران متخلف در گلستان

دادستان عمومی و انقلاب مركز گلستان از صدور حكم اعدام برای قاتل پرونده قتل چهار راه تابلو گرگان خبر داد و گفت: حكم پس از طی مراحل قانونی قابل اجرا است.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید مصطفی حقی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اجازه پلیس بر بازرسی خودروها اظهار کرد: بازرسی خودروها باید اجازه شخص دادستان وجود داشته باشد و من نیز اصرار بر اجازه دادن ندارم زیرا باید حقوق شهروندی باید رعایت شود.

وی ادامه داد: دوستان شاید از من گله‌مند شوند اما من همیشه پاسخ داده‌ام که قانون‌گذار بصیر است و زمانی که می‌گوید آقای دادستان اجازه نده ماشین همه را بگردند موضوع کاملا شفاف است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد: برای بازرسی خودرو باید اجازه از دادستان اخذ شود و ما تا جایی که لزومی نداشته باشد اجازه بازدید خودرو را نخواهیم داد.

حقی بیان کرد: اما اگر جایی یقین پیدا کنیم که کسی عامل توزیع و یا حمل مواد مخدر و یا جرائم مشابه است، به دادستان‌ها تاکید کردیم که اگر گزارش موثق در این خصوص داشتید، بر اساس قانون و با جدیت اقدام کنیم.

وی در بخش دیگری در خصوص آسیب‌های استعمال مواد مخدر و بخصوص مواد مخدر صنعتی اشاره کرد: مواد مخدر سنتی را می‌توان ترک راحتی داشت اما مواد مخدر صنعتی به شدت به مغز آسیب می‌زند و فرد به مرز جنون می‌رسد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان تصریح کرد: امروز در آرایشگاه‌های زنانه به بانوان آموزش می‌دهند که برای لاغر شدن شیشه مصرف کنید که این موضوع بسیار خطرناک است.

حقی تاکید کرد: به شدت و به طور جدی با کارگاه‌های تولید شیشه برخورد خواهیم کرد و حکم در این خصوص از 30 گرم به بالاتر اعدام است و من دادستان می‌دانم که این 30 گرم با 30 نفر چه می‌کند و این مواد از این افراد بمب متحرک و قاتل متحرک در جامعه می‌سازد.

وی ادامه داد: من به شخصه در نقاط مختلف استان که موارد و گزارش توزیع مواد مخدر و مواد روان‌گردان به دست ما می‌رسد به صورت نامحسوس اقدام می‌کنیم و حتی در برخی موارد با لباس شخصی به همراه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان وارد نقاط شناسایی شده شده‌ایم و به طور جدی با عوامل تهیه و توزیع و حتی نگهدارندگان مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان برخورد می‌کنیم.

با مرخصی زندان سارقان مخالفم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در بخش دیگری در خصوص وقوع سرقت در سطح استان گلستان تصریح کرد: در گذشته آمار سرقت در سطح استان بسیار بالا بود که با اقدامات انجام شده وقوع سرقت در استان رو به کاهش است و یک اقدامی که انجام دادیم تاکید کردم که به زندانیان جرائم سرقت مرخصی داده نشود.

حقی گفت: سرقت یک جرم عمدی است و فرد با آگاهی و با هدف اقدام به سرقت می‌کند که با جدیت در راستای کاهش سرقت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم زیرا معتقدم با وقوع سرقت، امنیت مردم سرقت می‌شود.

وی گفت: در حوزه جرائم، سرقت در صدر جرائم قرار دارد و پس از آن ضرب و جرح عمدی، تهدید، توهین و تصادفات بیشترین پرونده‌های قضایی را به خود اختصاص داده است.

حقی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تخلفات انتخاباتی و اقدامات قانونی و پیشگیرانه و برخوردی در این بخش تاکید کرد: کمیته‌ای در استان تشکیل شده و بر فعالیت‌ها و اقدامات انتخاباتی نظارت می‌شود.

وی ادامه داد: قانون می‌گوید در زمان انتخابات کاندیدا نباید به هیچ عنوان احضار شوند و متاسفانه در قانون ضمانت اجرایی برای برخی تخلفات قید نشده که این موضوع کار را سخت می‌کند اما برای این جرائم نیز تفسیر لازم را انجام می‌دهیم و جمع‌آوری آثار تخلف همانند نصب بنر را انجام می‌دهیم و حتی مواردی را به تهران ارجاع می‌دهیم.

رسانه‌ها باید به صورت باز کار کنند/ کانال‌های تلگرامی را به رسمیت نمی‌شناسم

حقی متذکر شد: سوال من این است که آیا فردی که قرار است در کشور قانون‌گذاری کند و یا مجری قانون باشد آیا نباید به قانون احترام بگذارد و قانون‌گریز باشد.

وی در خصوص نقد رسانه‌ها به مدیران و مشاهده برخی بداخلاقی‌ها از سوی برخی مسئولان در این حوزه، اضافه کرد: من معتقدم رسانه‌ها باید به صورت باز کارشان را انجام دهند و نقدشان را انجام دهند اما نقد باید پرهیز از تخریب، توهین و تحقیر و بر پایه استدلال باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در خصوص فضای تلگرام، گفت: من فضای تلگرامی را به رسمیت نمی‌شناسم زیرا کار رسانه می‌کند اما مجوز ندارد و هر کاری که دلش بخواهد انجام می‌دهد و آسیبی که در این راستا وارد می‌کند بسیار زیاد است.

حقی گفت: اگر قرار است هر کسی یک کانال تلگرامی درست کند و کار رسانه بکند، پس این رسانه‌هایی که مجوز دریافت کردند و قانونی و در چهارچوب در حال فعالیت هستند باید بروند کار را تعطیل کنند؟، من این معتقد به این موضوع نیستم و با متخلفان به شدت برخورد می‌کنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برخورد با اراذل و اوباش، گفت: اصطلاح اراذل و اوباش مبنای قانونی ندارد و تعریف قانونی برای آن وجود ندارد.

حقی بیان کرد: اما در قانون اقدامات تامینی تعریف شده و می‌گوید کسی که از زندان خارج شد دارای مراقبت بعد از خروج است اما اگر کسی مارک جرائم دارد به چه جرمی من باید وی را دستگیر کنم مگر آنکه مرتکب جرم شود.

صدور حکم بازداشت برای مدیران متخلف در گلستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در پاسخ به سوالی در حوزه تخلف کارکنان و مدیران دولتی استان، تصریح کرد: با کسانی که به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند و با آگاهی و عمد تخلفی را انجام دهند برخورد قاطع و قانونی را خواهم داشت و حتی در برخی از موارد منجر به بازداشت تعدادی از مدیران شده است.

حقی تاکید کرد: نگاه من کیفری نیست و تاکید بر نگاه ترمیمی دارم و نگاه من این است که تا جایی که ممکن است، فرد را به مسیر درست هدایت کنم و با نظارت به گونه‌ای عمل کنیم که فرد دچار تخلف نشود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عمومی است و تنها به موضوع حجاب معطوف نمی‌شود و دعوت به یک فعالیت خوب و نهی از اقدامات منکر موضوعی است که همه آن را می‌پسندند و جزء این فریضه محسوب می‌شود.

حقی گفت: اما برخی از گروه‌هایی داریم که در قالب سازمان‌هایی قرار می‌گیرند که کار آنها قانونی است و تکلیف دارم که از آنها حمایت کنم و همه ما باید به قانون پایبند باشیم و وقتی می‌بینیم فردی با یک رفتار ضداجتماعی در جامعه امنیت مردم را در حوزه‌های مختلف به خطر می‌اندازد وظیفه داریم به وی تذکر داده و برخورد کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در خصوص انتشار فیلم برخورد قهریه و نامناسب تیم سدمعبر شهرداری گرگان با یک کودک دستفروش در این شهر، گفت: تذکرات لازم داده شد و مباحث آن حل شد.

حقی در پاسخ به این سوال که آیا سیاست تخریب توانسته ساخت و سازهای غیرمجاز را کاهش دهد، تاکید کرد: به شدت این امر کاهش پیدا کرده و امروز کسی از اساس جرات نمی‌کند بدون اخذ مجوز آجر به روی آجر بگذارد مگر اینکه طرف بسیار گستاخ باشد و دلش به حال مالش نسوخته باشد.

وی اضافه کرد: هفته گذشته 10 ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت تخریب شد و در یکی از موارد فرد متخلف، 100 نفر را در محل برای جلوگیری از اجرای حکم به محل آورد که دستور بازداشت هر 100 نفر را صادر کردم که از محل متواری شده و حکم اجرا شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان اجرای این سیاست را امری موفق در استان دانست و گفت: اگر این سیاست اجرا نمی‌شد تا چند سال گذشته دیگر اثری از زمین کشاورزی در استان گلستان باقی نمی‌ماند.

حکم قصاص برای پرونده قتل چهار راه تابلو گرگان

حقی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص نتایج برخی پرونده‌های قتل که در ملاء عام رخ داد و باعث تحریک اذهان عمومی شده بود، در خصوص پرونده باند معروف شمال، اظهار کرد: در این پرونده 13 فقره قتل مطرح شد که موضوع در دادسرا کیفرخواست خورد و در دادگاه مطرح رسیدگی بود و مراحل نهایی آن در حال طی شدن است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود یک نفر از متهمان در هنگام انتقال به دادسرا موفق به فرار شده است، تاکید کرد: به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و روند رسیدگی تمامی متهمان در حال انجام است.

حقی دی خصوص پرونده قتل چهار راه تابلو گرگان، که توسط فردی با نام «پ . الف» به وقوع پیوست که وی همسرش را در ملاء عام با ضربات چاقو به قتل رساند، تصریح کرد: رای قصاص برای متهم صادر شده و به دیوان عالی کشور نیز فرستاده شد و برای پرونده فرجام‌خواهی شد و حکم قصاص تائید شده و پس از طی مراحل قانونی قابلیت اجرا خواهد داشت.

وی در پایان در خصوص پرونده قتل در کوی استرآبادی گرگان، تاکید کرد: کیفرخواست پرونده در دادسرا مطرح شده و با توجه به اینکه در مورد فرد موضوعات روانی و مسائل مختلف مطرح شد موضوع در حال رسیدگی است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...