نسخه چاپی

اهوازی ها قربانی دولت بی تدبیر

مردم خوزستان هم‌نفس یكدیگرند و دولت‌مردان صدق مدعای خود را با عمل به خوزستان نشان دهند و گرنه هم‌نفس یك خوزستانی شما دولت‌مردان فعلی نیستید بلكه كسی است كه در چنین فضایی صدای مردم خوزستان را با گلویی خاك‌آلود فریاد میزند؛ و كلام آخر هم به اهواز عزیزتر از جانمان:(ای اهواز، مظلومانه در خاك بی‌تدبیری قربانی شو و ما را در سینه خاك‌آلودت دفن كن)

به گزارش نما به نقل از رهیاب ، استان خوزستان و شهر اهواز یکی از استان‌ها و شهرهایی است که شریان حیاتی کشور محسوب می‌شود و در دوران مختلف قبل و بعد از انقلاب نقش مؤثری در آینده ایران داشته است که البته این ایفای نقش با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بهتر احساس می‌شود.

اما جای سؤال اینجاست چرا برای اهواز که در زمان جان‌فشانی‌های ۸ساله دفاع مقدس وطن دوم اکثر مسئولان بوده است این‌همه بی‌مهری از جانب مسئولان به خود می‌بیند؟مسئله ریزگردها به یکی از مطالبات رهبری معظم انقلاب(مدظله‌العالی)تبدیل‌شده و معظم له با تأکید به مسئولان از آن‌ها خواستند تا آن را به‌طورجدی پیگیری کنند اما جریان چیست که حرف دل مردم مظلوم اهواز از لسان مبارک رهبری خارج می‌شود ولی مسئولان اجرایی جنبه عملیاتی به فرمایش ایشان نمی‌دهند؟آیا این مسئله نکته‌ای است که رهبری باید خرج شود تا پیگیری شود؟

از روز گذشته تاکنون اکثر بیمارستان‌های اهواز پذیرای بیمارانی است که بر اثر همین ریزگردها مشکلات تنفسی پیداکرده‌اند،اما چرا باید مردم خوزستان و اهواز قربانی بی‌تدبیری مسئولین دولت تدبیر و امید بشوند؟آیا اگر همین ریزگردها به تهران می‌رسید خانم ابتکار دست روی دست می‌گذاشت و توصیه می‌کرد بیماران قلبی از خانه خارج نشوند و برای کارهای غیرضروری به مرکز شهر نیایند؟

راستی یادمان رفته که خانم ابتکار به‌جای رسیدگی به پرونده ریزگردها و محیط‌زیست خوزستان درگیر پاسخ‌گویی شایعات فرزندش هست و مردم اهواز برای دولت‌مردان و مسئولین فعلی ارزش چندانی ندارند. نهایت با همین سرووضع خاکی به دیار باقی می‌شتابیم و جناب رئیس‌جمهور پیام تسلیتی صادر کرده و از مردن ما خوزستانی هم به‌نوعی استفاده تبلیغاتی برای انتخابات می‌کند، گرچه نمی‌دانم اگر به احترام کلام امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و حرف‌وحدیث دشمنان قسم‌خورده انقلاب نبود مردم دلیل خاص و امیدی برای حضور در پای صندوق‌های رأی داشتند؟

البته وقتی‌که در استان ما از استاندار که گردوخاک طعم سفر کاری به خارج کشور را برایش تلخ کرده تا سازمان آب و برق هنوز هیچ‌کس پاسخگوی قطعی آب و برق منازل مردم نیست وصف گرفتن مردم در کنار آب تصفیه فروشی‌ها انسان را به یاد صف گرفتن مردم برای خرید نفت درزمان جنگ تحمیلی می‌اندازد توقعی نمی‌رود که دولت‌مردان به‌ظاهر با تدبیر دولت فعلی به فکر ما باشند.

به‌راستی چرا باید خوزستان مظلوم بماند و علی‌رغم تلاش رسانه‌ها از روز گذشته تاکنون نه رئیس‌جمهور، نه وزیر بهداشت و نه سازمان محیط‌زیست صدای مردم اهواز را نشنوند؟البته یادمان رفته بود حنجره خبرنگاران و مردم اهواز پر از خاک شده و از حنجره‌ی پر از خاک و گل صدایی بیرون نمی‌آید.

به یاد روایتی از امام صادق (علیه‌السلام) افتاده بودم که آن حضرت فضیلت خدمت به مردم را از طواف خانه خدا بالاتر دانستند اما مسئولین کجا چنین روایتی و یا شنیده‌اند؟ با عدم بی‌توجهی به مشکلات مردم خوزستان و شهر اهواز خصوصاً بحث ریزگرد ها و انتقال آب از سرشاخه‌های کارون که خود رنج‌نامه‌ای مفصل می‌خواهند فهمیدیم بی‌ارزش‌ترین چیز برای مسئولین اجرایی کشور و حتی استان جان ما خوزستانی‌هاست.

وضعیت اهواز به‌گونه‌ای است که حتی مسئولین دولت کنونی حاضر نیستند برای دلجویی خشک‌وخالی به اینجا سفر کنند ولی ۱۰برابر آن را برای میهمان‌های اشرافی خود و سفر به خارج کشور برای نشست و بر خواست‌های بیهوده با کفار کفتار صفت خرج می‌کنند درحالی‌که ظاهراً فراموش کرده‌اند استکبار با لبخند مقدمه نابودی طرف مقابل و سوارشدن بر گرده‌اش را فراهم می‌کند. بهتر است جناب رئیس‌جمهور متوجه باشد و بیدار شود با نامه‌های بی‌محتوا و تبلیغاتی نمی‌تواند مشکلات مردم خوزستان را حل‌وفصل کند و آخر نامه‌اش بنویسد (با شما هم‌نفسم).

مردم خوزستان هم‌نفس یکدیگرند و دولت‌مردان صدق مدعای خود را با عمل به خوزستان نشان دهند و گرنه هم‌نفس یک خوزستانی شما دولت‌مردان فعلی نیستید بلکه کسی است که در چنین فضایی صدای مردم خوزستان را با گلویی خاک‌آلود فریاد میزند؛ و کلام آخر هم به اهواز عزیزتر از جانمان:(ای اهواز، مظلومانه در خاک بی‌تدبیری قربانی شو و ما را در سینه خاک‌آلودت دفن کن)

۱۳۹۵/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...