نسخه چاپی

برف كدام راه‌ها را بست؟ / ۷۸۰ نفر گرفتار برف و كولاك در ۱۸ استان، اسكان داده شدند

رییس مركز اطلاعات و كنترل ترافیك پلیس راهور ناجا از انسداد ٦ محور كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مركز ترافيك كشور، پلیس راه راهور ناجا اعلام كرد: در استان‌های تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، گیلان، قزوین، البرز (اكثر محورها)، خراسان رضوی(محور سرولایت-قوچان)، مازندران (ارتفاعات هراز، فیروزكوه ، كندوان)، كرمانشاه (گردنه قلاجه)،چهارمحال و بختیاری (محور كوهرنگ-مسجدسلیمان) و قم(محور قم-تهران) بارش برف اعلام شده است.

در استان های خراسان جنوبی و گلستان (اكثر محورها) بارش باران گزارش شده و در استان‌های اردبیل (محورهای اردبیل _ سراب و خلخال _ اسالم) و زنجان (محورهای زنجان-طارم،زنجان-میانه) نيز كولاك شدید اعلام شده و تردد تنها با زنجیر چرخ امكان پذیر است.

ترافیك در باند جنوبی آزادراه كرج _ قزوین ( محدوده استاندارد تا پل فردیس )و باند جنوبی آزادراه تهران _ كرج (محدوده پل فردیس تا پل كلاك )نیمه سنگین است.

٦ محور مسدود است

همچنين رییس مركز اطلاعات و كنترل ترافیك پلیس راهور ناجا از انسداد ٦ محور كشور خبر داد. سرهنگ نادر رحمانی افزود: محورهای چالوس- كرج، هراز، سی سخت به پادنا، سرآباد - پاوه، شمشك - دیزین و پونل خلخال تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی با توجه به بارش شدید برف در اكثر محورها از مسافران خواست از سفرهای غیرضروری خودداری كرده و در صورت مسافرت، حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

۱۸ استان تحت تاثیر برف/اسکان اضطراری ۷۸۰ نفر



رئیس سازمان امداد و نجات نيز با اعلام اینکه ۱۸ استان کشور تحت تاثیر برف و کولاک قرار دارند، به تشریح عملیات امداد و نجات به هموطنان گرفتار در برف و کولاک پرداخت.

به گزارش مهر، مرتضی سلیمی در تشریح اقدامات نیروهای امداد و نجات در مناطق برفی کشور، گفت: ١٨ استان آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، چهارمحال، خراسان شمالی و رضوی، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه، گلستان، گیلان، مازندران و مرکزی، تحت تاثیر برف و کولاک قرار دارند.

وی با اشاره به مناطق امدادرسانی شده و درحال امداد رسانی افزود: ٧٩ روستا و محور برف گیر توسط نیروهای امداد و نجات تحت پوشش قرار گرفتند.

سلیمی از امدادرسانی به ۳۴۰۰ نفر و اسکان اضطراری ۷۸۰ هموطن گرفتار برف و کولاک خبر داد و گفت: نیروهای امداد و نجات ۱۱ نفر را به مراکز درمانی منتقل کرده اند که ۲ نفر آنها خانم باردار بوده اند.

وی همچنین از رهاسازی ۶۸۹ دستگاه خودرو از برف خبر داد و افزود: ۴۶۲ نفر در قالب ۱۳۸ تیم امداد و نجات، در ماموریت ها شرکت داشتند و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...