نسخه چاپی

حكمرانی القاعده در یمن

به گزارش نما - ایرنا نوشت: گروه بحران های بین المللی امروز پنجشنبه با اعلام اینکه شاخه یمنی القاعده امروز بیش از هر زمان دیگری قوی شده است از دولت ترامپ به دلیل نادیده گرفتن اوضاع داخلی یمن که خسارت زیادی به شهروندان وارد آمده است انتقاد کرد.

گروه بحران های بین المللی که مسئول حل بحران های جهان است در گزارش خود به عنوان' القاعده در یمن ،پایگاهی در حال توسعه' چگونگی استفاده القاعده در جزیره العرب و رقیب آن داعش از هرج ومرج و جنگ مداوم در یمن از 2014 را تشریح کرد.

علی رغم شکست های وارده به القاعده در یمن اما این گروه تروریستی به دلیل فروپاشی دولت، طایفه گرایی پیشرفته ،تغییر ائتلاف ها وخلاء های امنیتی وجنگ اقتصادی شدید در یمن رشد کرد.

گروه بحران های بین المللی تاکید کرد برای تغییر این رویکرد باید به درگیری اصلی پایان داد وحکومت در مناطق در معرض خطر تقویت شده از ادوات نظامی با عقلانیت بیشتری وبا هماهنگی مقامات محلی استفاده شود.

مرکز این تحقیقات در بروکسل تاکید کرد این تلاش ها در صورتی که کشورهایی مانند آمریکا بدون در نظر گرفتن اوضاع داخلی ووارد آمدن خسارت زیاد به شهروندان، در جنگ با القاعده در جزیره العرب وداعش شاخه نشات گرفته از آن دست به اقدام نظامی بزند، تضعیف خواهد شد.

این گروه بین المللی به اجرای عملیات نیروهای آمریکایی به دستور ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا علیه القاعده در استان البیضاء در یمن اشاره کرد.

این گزارش افزود: تلاش های صورت گرفته برای مقابله با القاعده در جزیره العرب هرچند با هوشیاری که باشد هرگز بشارت دهنده خیر نیست واین عملیات منجر به کشته شدن شماری از شهروندان دستکم ده زن وکودک وچند تن از مردان قبایل محلی شد که بهانه ای برای القاعده درخصوص دفاع از مسلمانان در برابر غرب شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، نیروهای ویژه آمریکایی در حمله زمینی روز یکشنبه به القاعده یمن با زنان مسلح این گروه تروریستی درگیر شدند.

«جف دیویس» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره تصریح کرد: زنان مسلح زیادی در جنگ علیه نیروهای آمریکایی در کنار نیروهای مرد القاعده مشارکت کردند.

وی افزود: در این عملیات، زنان جنگجویی را دیدیم که با مهارت به سوی سنگرهای از پیش آماده شده می دویدند و برای حمله به ما آموزش دیده بودند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا مجوز حمله زمینی نیروهای ویژه این کشور را به مقر القاعده در یمن صادر کرد.
یک مقام نظامی آمریکا در این باره گفت: نیروهای ویژه ارتش آمریکا در عملیات شنبه شب، 14عضو القاعده را در شبه جزیره عربی (جزیره العرب) کشتند.

ارتش آمریکا اعلام کرد، در این عملیات، یک نظامی آمریکایی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.
عملیات آمریکا توسط چهار پهپاد و هلی‌کوپتر در 2 مرحله در منطقه بقیفه انجام شد.
از سوی دیگر، شبکه المیادین از منابع یمنی نقل کرد که در حمله آمریکا به منطقه بقیفه در شرق یمن 15 غیرنظامی از جمله چند زن و کودک کشته شدند.

گروه بین‌المللی بحران یک سازمان غیردولتی فراملی است که در سال 1995 تاسیس شد. این سازمان هدف خود را تحقیق میدانی در مورد مناقشات خشونت بار ،برای پیشبرد سیاست‌هایی به منظور پیشگیری، کاهش یا حل مناقشات اعلام کرده است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...