نسخه چاپی

اعتراف آمریكا به كشتن غیرنظامیان در یمن

فرماندهی مركزی آمریكا اعتراف كرد كه در اولین عملیات برون‌ مرزی نیروهای ویژه آمریكا در دولت جدید، غیرنظامیان از جمله كودكان كشته شدند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، فرماندهی مرکزی آمریکا روز چهارشنبه (امروز) اعتراف کرد که غیرنظامیان یمنی از جمله کودکان در جدیدترین عملیات نظامی آمریکا که با مجوز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در یمن انجام گرفت، کشته شدند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» گزارش کرد، فرماندهی مرکزی آمریکا اعتراف کرد: «متأسفانه غیرنظامیانی در میان درگیری‌ها» میان شبه‌نظامیان و تیم نیروهای یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا در حین حمله به اردوگاه القاعده در جنوب غربی یمن کشته شدند.

این مقامات آمریکایی ادامه دادند که آمار تلفات غیرنظامیان در نتیجه تیراندازی از هواپیمای آمریکا به وجود آمده است زیرا تیم نیروهای یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا از تمامی جوانب از جمله خانه‌ها ودیگر ساختمان‌ها در نزدیکی منطقه هدف در نزدیکی «البیضاء» مورد حمله قرار گرفته بودند.

چند روز پیش، شبکه ان بی سی گزارش کرد، در اولین عملیات برون‌ مرزی نیروهای ویژه آمریکا که با مجوز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا انجام گرفت، روز یکشنبه دو آمریکایی در یمن کشته شدند.

بنا بر گزارش شبکه «ان‌بی‌سی»، یکی از آن‌ها عضو یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا (SEAL) و دیگری دختر 8 ساله «انور العولقی» از رهبران القاعده یمن بود که «نیو مکزیکو» متولد شده بود. خود عولقی هم که شهروند آمریکا بود، در سال 2011 در حمله هوایی ارتش آمریکا به یمن کشته شده بود.

طبق گفته یکی از مقامات نظامی ارتش آمریکا، این حمله در جنوب یمن با هدف دستیابی به اطلاعات ارزشمند به ویژه تجهیزات رایانه‌ای صورت گرفت.

علیرغم آنکه بسیاری از مقامات آمریکا اعتراف کردند که اشتباهات زیادی در این عملیات برون مرزی آمریکا در یمن رخ داده است، مقامات کاخ سفیدو پنتاگون این عملیات را موفقیت‌آمیز خواندند و تصریح کردند، نیروهای آمریکایی 14 عضو القاعده را کشتند و به اطلاعات ارزشمندی درباره شاخه القاعده در شبه‌جزیره عربی دست پیدا کردند.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا اعلام کرد، برخلاف گزارشات اولیه، این اولین حمله پنهانی ترامپ بوده است. این مأموریت شامل استفاده از نیروهای زمینی در کمپ القاعده در نزدیکی «البیضاء» در جنوب مرکزی یمن بوده است.

وی درباره این عملیات گفت: «تقریباً همه چیز اشتباه پیش رفت».

این گزارش ادامه داد، هواپیمای «ام وی 22 اوسپری» در نزدیکی محل، یک فرود سخت داشت و چندین نفر از نیروهای یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا زخمی شدند که جراحات یکی از آن‌ها شدید بود.

۱۳۹۵/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...