نسخه چاپی

فیلم موهن در برلین روی پرده می‌رود

یك حزب دست راستی افراطی در آلمان اعلام كرده است فیلم موهن بر علیه پیامبر اكرم (ص) را در برلین به روی پرده خواهد برد.

به گزارش نما به نقل از دانشجو، در حالی که جهان اسلام همچنان از هتاکی فیلمساز آمریکایی در خشم به سر می برد و روزانه شاهد برپایی تظاهرات های گوناگون در اقصی نقاط دنیا در محکومیت این فیلم ضد اسلامی هستیم، یک حزب دست راستی افراطی در آلمان اعلام کرده است که این فیلم موهن در آینده در برلین به روی پرده خواهد رفت.

اشپیگل آلمان نوشته است، این گروه افراطی ظاهرا از تظاهرات خشمگین مسلمانان به وجد آمده و در نظر دارد به ادامه آن کمک کند. مانفرد روهس، رئیس این حزب، در این باره به اشپیگل گفته است، آنها می‌خواهند نسخه کامل این فیلم را در برلین به نمایش بگذارند. او گفته است: «برای ما آنچه که مهم است هنر و آزادی بیان است».

این اظهارات واکنش مقامات آلمانی را نیز در بر داشته است، آنها بر این باورند روی پرده رفتن این فیلم موجب خشم دوچندان مسلمانان و به خطر افتادن منافع آلمان در سراسر جهان خواهد شد. پیشتر مسلمانان در سراسر جهان با حمله به سفارتخانه های آمریکا، دولت ایالات متحده را مقصر این جریان دانسته اند که در پی آن 4 دیپلمات آمریکایی در لیبی گشته شده و سفارتخانه این کشور در تونس، یمن، سودان و برخی کشورهای دیگر مورد حمله قرار گرفته است.

وزیر کشور آلمان، هانس پتر فریدریش، از این اقدام حزب افراطی برای آلمان به شدت انتقاد کرده و گفته است، گروه‌ها و سازمان‌های نظیر حزب برای آلمان می‌خواهند مسلمانان و اسلام‌گرایان در آلمان را تحریک کنند. به گفته وزیر کشور آلمان، اقدام این حزب آشکارا ریختن بنزین بر آتش از سر نادانی است. وزیر کشور آلمان اعلام کرده است که باید تمام اقدام‌های حقوقی و قانونی برای جلوگیری از نمایش فیلم ضداسلامی به کار گرفته شود. از سوی دیگر وزیر کشور ایالت نوردراین وستفالن نیز خبر داده که تحرکات اسلام‌گرایان سلفی در آلمان تحت نظر قرار گرفته است.

پیشتر سفارت آلمان در خارطوم پایتخت سودان مورد حمله ی مسلمانان خشمگین واقع قرار گرفته است. به گفته ی اشپیگل یک هفته پیش از این حمله، در اولین نماز جمعه ماه سپتامبر در خارطوم، برخی پیش‌نمازها به آکسیونی ضداسلامی در برلین اشاره کرده بودند. در این آکسیون که توسط حزب افراطی برای آلمان در تاریخ ۱۸ آگوست در برلین برگزار شده بود، کاریکاتورهای پیامبر گرانقدر اسلام (ص) در مقابل سه مسجد در برلین به نمایش گذاشته شده بودند. علاوه بر این، در اولین نماز جمعه سپتامبر در خارطوم، خطیب نماز جمعه به تصمیم دادگاهی در برلین اشاره کرده بود که به گفته‌ی وی، نمایش کاریکاتورهای پیامبر اسلام را مجاز اعلام کرده بوده است.

بر اساس این گزارش فیلم موهن بی‌گناهی مسلمانان یک سال پیش تهیه شده، اما اعتراض‌ها علیه آن پس از انتشار برشی ۱۵ دقیقه‌ای از این فیلم در شبکه یوتیوب آغاز شد. تری جونز٬ کشیش افراطی آمریکایی که سال گذشته اقدام به سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن کریم کرد٬ از جمله حامیان این فیلم است که گفته می‌شود در کالیفرنیا تولید شده است.

بازداشت یکی از عوامل اصلی فیلم

همزمان با واکنش مقامات کشورهای مختلف از جمله رئیس جمهوری مصر به پخش فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام و پیش بینی ادامه تظاهرات در چند کشور، منابع خبری گفته اند که پلیس آمریکا سازنده واقعی این فیلم را یافته است.

تعدادی از خبرگزاری ها با انتشار این خبر که ماموران پلیس ایالت کالیفرنیا، در آمریکا، به خانه فردی که به دلیل ارتکاب جرایم مالی شامل کلاهبرداری از بانک به مجازات تعلیقی محکوم شده بود، مراجعه و با او گفتگو کرده اند، افزوده اند که این شخص عامل اصلی ساخت و انتشار بخشی از فیلم موهن بی گناهی مسلمانان است.

این شخص پنجاه و پنج ساله، در اصل از مسیحیان قبطی مصری است و در جنوب کالیفرنیا سکونت دارد و از او با نام ناکولا (یا نقوله) باسلی نام برده شده است.

ظاهرا نقوله باسلی ساختن فیلم را انکار کرده اما به گفته برخی منابع خبری، پلیس کالیفرنیا معتقد است که او سازنده این فیلم است و تصاویری که از ورود و خروج پلیس از محل سکونت او انتشار یافته نشان می دهد که در ورودی این خانه شبیه دری است که در یکی از صحنه های فیلم دیده می شود.

۱۳۹۱/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...