نسخه چاپی

آیا ترامپ به تعقیب "اشرار" مكزیك می‌رود؟

واشنگتن و مكزیكوسیتی، خبر منتشر شده درباره تهدید ترامپ مبنی بر اعزام نیروی نظامی برای تعقیب و كنترل "آدم‌های بد" در مكزیك را تكذیب كردند.

به گزارش نما به نقل از العالم، برخی خبرگزاری ها بخشهایی از گفتگوی منسوب به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و انریکه پنیا نیتو رییس جمهور مکزیک را منتشر کردند که در آنها ادعا شده ترامپ خطاب به همتای مکزیکی می گوید؛ "شما یک عده آدم بد در آن حوالی دارید که برای کنترلشان اقدامات کافی را انجام نمی‌دهید. فکر می‌کنم ارتش‌تان می‌ترسد. ارتش ما اینطور نیست، بنابراین شاید آنها را بفرستم که به اوضاع سر و سامان بدهند"!
به نوشته "روسیا الیوم"، ترامپ در گفتگو با شبکه "سی بی ان" تاکید کرده بود که در تاریخ 27 ژانویه با رییس جمهور مکزیک که سفرش را به سبب طرح های دولت امریکا برای ساخت دیوار در مرزهای مکزیک لغو کرده بود، تماس تلفنی برقرار کرده است.
رییس جمهور آمریکا در این خصوص گفت: "هم اکنون با مقامات مکزیک یا به عبارتی دقیقتر با شخص رییس جمهور صحبت کردم". وی این تماس تلفنی را دوستانه توصیف کرد.
دونالد ترامپ در 25 ژانویه با امضای فرمان ریاستی مبنی بر ساخت دیواری در مرزهای مکزیک، اعلام کرد که اجرای آن به زودی آغاز خواهد شد. شان سپایسر سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که این دیوار از نفوذ مواد مخدر و جنایت و مهاجران غیرقانونی به آمریکا جلوگیری خواهد کرد و مکزیک به نحوی هزینه ساخت این دیوار را تامین خواهد کرد.
انریکه پنیا نیتو نیز پیش از این تاکید کرده بود که کشورش روی برقراری "روابط حسنه" با دولت ترامپ حساب باز کرده است؛ اما هزینه ساخت دیوار مرزی را پرداخت نخواهد کرد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...