نسخه چاپی

روزنامۀ آمریكایی: كویت ورود اتباع ایران را ممنوع كرده است

یك روزنامۀ آمریكایی نوشت سوریه، عراق، افغانستان، ایران و پاكستان كشورهایی هستند كه از این پس اتباع آنها اجازه ورود به كویت را ندارند.

به گزارش نما به نقل از روزنامه آمریکایی "اکونومیک تایمز"، اتباع این کشورها از این پس نمی توانند ویزای سیاحتی و یا تجارتی از سفارت های مربوطه شان دریافت کنند و از ورودشان به کویت جلوگیری می شود.
مقامات کویتی در گفتگو با رسانه های محلی این کشور گفته اند که این اقدام بخاطر بی ثباتی موجود در این کشورها به جز ایران گرفته شده است، و زمانی این محدودیت برداشته خواهد شد که وضعیت امنیتی در این کشورها بهبود یابد.
پاکستان و افغانستان دو کشوری هستند که طی سال های متمادی خشونت را از سوی گروه های تروریستی تجربه کرده اند، و عراق و سوریه نیز در حال حاضر درگیر جنگ های داخلی هستند.
ایران که از این دو مورد مستثنی بوده، ولی روابط پر تنشی را اخیرا با کشورهای حوزه خلیج فارس تجربه کرده، نیز در این لیست قرار گرفته است. برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، تهران را متهم به دخالت در امور داخلی و بی ثبات سازی کشورهای عربی کرده اند.
کویت نگران تهدید گروه های افراطی مانند القاعده و داعش می باشد، به طوریکه هر دو سازمان تروریستی هم اکنون در کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان حضور دارند.
با این وجود این کشور شاهد حملات گروه های افراطی بوده است، به طوریکه در سال ۲۰۱۵، در پی بمبگذاری در یک مسجد شیعیان در این کشور، ۲۷ تن شهید شدند.
به دنبال این رویداد، این کشور تعدادی زیادی را به اتهام همدستی و همکاری با گروه داعش بازداشت کرد.
لازم به ذکر است که کویت اولین کشوری بود که صدور ویزا برای تمامی شهروندان سوریه را ممنوع کرد. این کشور در سال ۲۰۱۱ از صدور ویزای جدید به شهروندان سوریه خودداری کرد، اما به آن دسته از اتباع سوریه که در داخل کویت بودند، اجازه ماندن داد.
این کشور همچنین تاکنون قانون های سخت گیرانه دیگری نسبت به اتباع خارجی طی سال های اخیر وضع کرده، و این کشور را تبدیل به یکی از غیردوستانه ترین کشورها در قبال مهاجرین کرده است.
براساس آمارها در سال ۲۰۱۵ ، کویت در میان ۶۴ کشور به عنوان یکی از بدترین کشورها برای مهاجرین محسوب شد.

منبع: العالم

۱۳۹۵/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...