نسخه چاپی

بهانه های واهی پای ثابت مواضع غربی‌ها درباره ایران

عکس خبري -بهانه هاي واهي پاي ثابت مواضع غربي‌ها درباره ايران

آزمایش‌های موشكی ایران برخلاف مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ و برخلاف اعتمادی است كه در چارچوب توافق وین حاصل شد و من با صراحت و صمیمیت این موضوع را به دوستان ایرانی و در یك چارچوب و ذهنیت همكاری دوجانبه اعلام كردم... من به تهران آمده‌ام تا به ایرانی‌ها بگویم كه نباید خطا كنند.


«آزمایش‌های موشکی ایران برخلاف مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ و برخلاف اعتمادی است که در چارچوب توافق وین حاصل شد و من با صراحت و صمیمیت این موضوع را به دوستان ایرانی و در یک چارچوب و ذهنیت همکاری دوجانبه اعلام کردم... من به تهران آمده‌ام تا به ایرانی‌ها بگویم که نباید خطا کنند.» این عبارات، فرازی از گفته‌های وزیر خارجه فرانسه است که اخیراً به تهران سفر کرده است؛ کشوری که تا به حال چندین بار نگرانی خود را درباره استمرار آزمایش‌های موشکی ابراز کرده است، ادبیات وزیر امور خارجه فرانسه شاید کمی با ادبیات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا باشد، اما فحوای آن تفاوتی ندارد؛ وقتی ترامپ و سخنگوی او در کاخ سفید می‌گویند ایران حق آزمایش موشک‌های بالستیک را ندارد و ما جلوی ایران خواهیم ایستاد. چنانکه «ترزا می» نخست‌وزیر انگلستان نیز در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بارها با اشاره به برنامه‌های نظامی ایران، تهران را یک خطر بزرگ ‌خواند تا مشخص شود با وجود لحن‌های متفاوت سیاستمداران اروپایی و آمریکایی درباره ایران، هدف مشترکی را دنبال می‌کنند و گام‌به‌گام پیش می‌آیند تا پس از توافق هسته‌ای و تعدیل برنامه هسته‌ای ایران این بار به بهانه برنامه دفاعی کشورمان، تحریم و محدودیت بیشتری را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند تا بار دیگر پارادوکس فضای بین‌الملل یادآوری شود!
ایالات متحده با بزرگ‌ترین زراد‌خانه‌های هسته‌ای و سابقه جنگ‌ها و کشتارهای کم سابقه در جای جای جهان، از ویتنام، افغانستان و عراق تا آمریکا (سیاه‌پوستان بومی) و کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلستان با سابقه سیاه استعماری و جنایت علیه بشریت و حامیان اصلی رژیم کودک‌کش صهیونیستی می‌خواهند یک ملت ۸۰ میلیونی را با بهانه نگران‌کننده بودن و جنگ‌طلبی و...، از داشتن تجهیزات دفاعی محروم کنند؛ در حالی که به گواه تاریخ، ایران بزرگ‌ترین قربانی جنگ و تروریسم است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...