نسخه چاپی

سید رضا صالحی امیری در گفتگو با نما مطرح كرد:

دیه شهدای منا پرداخت می شود؟!/ هیأت ایرانی 5 اسفندماه برای مذاكرات حج به عربستان می‌رود

عکس خبري -ديه شهداي منا پرداخت مي شود؟!/ هيأت ايراني 5 اسفندماه براي مذاکرات حج به عربستان مي‌رود

ما گروه 5 نفری را مهیا كردیم كه شامل مدیران حج و زیارت و نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری هستند كه 5 اسفند عازم عربستان می شوند در نامه من 7 مورد را متذكر شدم و ابراز امیدواری كردم عربستان به این موارد توجه كند از جمله حفظ عزت كرامت و امنیت حجاج ایرانی و بحث دیه شهدای منا است.

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :ما گروه 5 نفری را مهیا کردیم که شامل مدیران حج و زیارت و نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری هستند که 5 اسفند عازم عربستان می شوند.
به گزارش نما ،سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما درباره مهمترین موضوعات مطرح شده در دیدار با نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس گفت : موضوعات مختلفی در این جلسه مطرح شد ،درباره حج و زیارت نمایندگان درباره نحوه مدیریت و منابع مالی و چگونگی مصرف آن سئوالاتی را مطرح کردند که توافق شد جلسه مشترکی را با نمایندگان و مدیران حج و زیارت برای بررسی این مسائل برگزار کنیم.
صالحی امیری درباره اعزام حجاج و چگونگی مذاکرات در خصوص وضعیت حج سال آینده نیز گفت: وزیر حج عربستان به بنده نامه ای نوشتند و تقاضا کردند ما هیئتی را برای مذاکره در خصوص نحوه اعزام حجاج برای سال آینده به عربستان اعزام کنیم.
ما گروه 5 نفری را مهیا کردیم که شامل مدیران حج و زیارت و نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری هستند که 5 اسفند عازم عربستان می شوند در نامه من 7 مورد را متذکر شدم و ابراز امیدواری کردم عربستان به این موارد توجه کند از جمله حفظ عزت کرامت و امنیت حجاج ایرانی و بحث دیه شهدای منا است.
وی خاطرنشان کرد :اجازه می خوام بعد از انجام مذاکرات نتایج این سفر را به ملت عزیز ارائه دهیم الان بنظرم نباید پیش داوری و قضاوت کرد عربستان شرایط ما را مهیا کند به عنوان کشور میزبان حتما اعزام حجاج به این کشور را خواهیم داشت و ما بدنبال این هستیم که راه حج باز شود راهی که جمهوری اسلامی دنبال می کند تلاش برای بازگشایی مسیر حج است .
چندی پیش حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت با اشاره به حکم دادگاه عربستان برای تبرئه کردن متهمان پرونده سقوط جرثقیل گفت: در وزارت خارجه ایران با همراهی قوه قضاییه کارگروهی تشکیل شده که حقوق زائران را در حادثه مسجدالحرام و فاجعه منا پیگیری می‌کنند و اینطور نیست که ما به خاطر شرایط حاکم این پیگیری را رها کرده باشیم.
وی اضافه کرد: از طرفی دولت عربستان دستوری را مبنی بر پرداخت یک میلیون ریال سعودی به جان‌باختگان حادثه سقوط جرثقیل و ۵۰۰ هزار ریال سعودی به مجروحان آن به عنوان غرامت، صادر کرده بود که اگرچه تا کنون هیچ شخصی موفق به دریافت آن نشده اما فکر نمی‌کنم این حکم ارتباطی با پرداخت آن و یا پیگیری مطالبات ایران داشته باشد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...