نسخه چاپی

حسن بیگی

راهكار مقابله به مثل برابر آمریكا

نائب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ۳ راهكار وزارت خارجه و دولت برای مقابله به مثل با آمریكا به دلیل وضع تحریم های جدید را تشریح كرد.

به گزارش نما ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدام اخیر دولت آمریکا مبنی بر تصویب تحریم های جدید علیه ایران گفت: دولت جدید آمریکا همان بداخلاقی های دولت های قبلی ایالات متحده را دنبال می کند و علیرغم اینکه در بندهای ۲۶، ۲۲ و ۲۳ برجام تاکید شده است که بعد از امضای برجام هیچ نوع تحریمی تحت هیچ شرایطی نباید علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد، تحریم های جدیدی علیه ایران وضع شده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت آمریکا به بهانه حقوق بشر و آزمایش موشک های بالستیک، تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کرده که نقض برجام است بنابراین ۱+۵ باید اقدامات خود را انجام داده و وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز موضع گیری صریحی داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده برخی از این موارد را برخلاف برجام نمی داند اما رئیس جمهور و مقام معظم رهبری این اقدامات را نقض صریح برجام می دانند لذا وزارت خارجه باید تمام توان خود را برای مقابله و هماهنگی با ۱+۵ جهت مقابله و پیشگیری از اقدامات جدید دولت ترامپ بگذارد.

تحریم های جدید ترامپ زمینه سازی برای نقض کامل برجام است

حسن بیگی اظهار داشت:ترامپ در حقیقت درصدد آزمایش جدیدی است و در این راستا افراد و شرکت های ایرانی را مورد تحریم قرار می دهد که جمهوری اسلامی روی آنها حساسیت زیادی نداشته باشد تا این آمادگی را در افکار عمومی دنیا به وجود آورده و اقدام به نقض کامل برجام کند.

وی با بیان اینکه روسیه، چین و اروپا شدیدا با اقدامات جدید دولت آمریکا مخالف هستند، گفت: ترامپ با شعارهای پوپولیستی روی کار آمده است. آمریکایی ها متوجه بودند که ایالات متحده در حال نابودی است لذا تلاش می کردند فردی دارای گرایشات پوپولیستی را برای جلوگیری از نابودی آمریکا روی کار بیاورند، اقداماتی که در سال های گذشته انجام شد در راستای زمینه سازی برای روی کار آمدن فردی مانند ترامپ در دولت آمریکا بود.

برنامه ریزی آمریکا برای روی کار آمدن فردی پوپولیست جهت جلوگیری از تجزیه ایالت ها

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: ایالات متحده به دنبال این بود که فرد تند و تیزی که بتواند افکار عمومی داخل آمریکا را مقداری تلطیف کرده و تغییر بدهد را روی کار بیاورد تا اختلافی که بین ایالت ها وجود دارد را حل کند. زیرا بسیاری از مردم آمریکا به دنبال استقلال ایالت هایشان و تجزیه آمریکا هستند. برخی ایالت ها تندتر حرکت کرده و برخی ایالت ها نیز خواسته شان جدایی است اما قدرت جدایی ندارند.

حسن بیگی اظهار داشت: آقای ترامپ در حال فرافکنی است و به نوعی تلاش دارد تا مشکلات درونی آمریکا را به بیرون از آن سوق دهد اما جرات نمی کنند که با کشورهایی مانند چین و روسیه اعلام جنگ کنند. آمریکا آنچنان در ضعف قرار گرفته است که توانایی انجام یک جنگ جدید را حتی در مقطع بسیار کوتاه و وسعت بسیار کوچک ندارد.

وی تصریح کرد: آمریکا در چند روز اخیر در مرحله اول ورود مسلمانان چند کشور به آمریکا را محدود کرد که البته در درجه اول به ضرر خودش تمام شد زیرا ترامپ نیز فردی غیرآمریکایی و مهاجر است. چطور فردی که خودش و مادرش مهاجر هستند می خواهد بگوید دیگر مهاجرین وارد آمریکا نشوند. امروز همه شاهدند که مهاجرین در عمل آمریکا را اداره می کنند اکثریت دانشمندان ناسا ایرانی هستند. در بخش الکترونیک امروز همه دنیا می دانند هندی ها الکترونیک آمریکا را هدایت می کنند و اگر این اقدامات را انجام ندهند آمریکا به شدت ضعیف می شود. در بخش های اقتصادی نیز آمریکایی ها شدیدا به کشورهای غرب آسیا و چین وابسته هستند لذا اقداماتی که دولت ترامپ انجام می دهد اقدامتی غیرواقعی و در جهت جلب نظر افکار عمومی آمریکا است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: ایرانی های زیادی برای معالجه و یا سیاحت به آمریکا رفت و آمد می کنند و سرمایه زیادی به آنجا می برند.اما ایران مراودات حساسی با آمریکا ندارد که در صورت قطع آن ضربه ای به کشور وارد شود. ما امروز شرایط بسیار خوبی داریم.

حسن بیگی تصریح کرد: معتقدیم نباید به هیچ وجه به برجام خدشه ای وارد شود زیرا هر گونه نقض برجام موجب مشکلات اساسی بین المللی خواهد شد.

سه تکلیف مهم وزارت خارجه در مقابل تحریم های جدید آمریکا

وی اظهار داشت: مراحل گوناگونی برای اقدام متقابل وجود دارد در مرحله اول وزارت خارجه باید از طریق کشورهای ۱+۵ در مقابل نقض برجام شکایت و پیگیری کند، دوم اینکه در سازمان ملل کارهای حقوقی انجام دهد. سوم وزارت خارجه باید به صورت صریح و جدی در راستای تقویت مقاومت اقدام کنند همه کشورهای اسلامی باید متعهد به تقویت مقاومت باشند.

حسن بیگی تاکید کرد: آمریکایی ها با زبان خوش هیچ وقت تسلیم نمی شوند باید جمهوری اسلامی با اقتدار در راستای تقویت بنیه دفاعی و تامین امنیت خود اقدام کند. حتی اگر نیاز باشد ما باید از بعضی کشورها در راستای تقویت بنیه دفاعی مان کمک بگیریم و به آمریکایی ها اعلام کنیم که ما از تشرهای شما و برخوردهای ناهنجارتان و بدعهدی ها و خباثت های تان باکی نداریم کما اینکه در ۳۷ سال اخیر نیز باک نداشته ایم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: آمریکایی ها نمی توانند در خاورمیانه و غرب آسیا برای خودشان جایگاهی ایجاد کنند و جبهه مقاومت مهمترین سد در برابر زیاده خواهی های آمریکا در غرب آسیا است.ایالات متحده معتقد است رهبری این جبهه را در غرب آسیا جمهوری اسلامی بر عهده دارد.لذا وزارت خارجه در همه صحنه ها به صورت مقتدر و محکم بدون سر سوزن واهمه ای از اقدامات جدید آمریکایی ها برای حمایت از جبهه مقاومت به میدان بیاید.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند اگر ما یک قدم عقب بیاییم آمریکایی ها چند قدم جلو می آیند اما هر جایی که مانند سپر محکم مقابل آمریکا ایستاده ایم مانند دوران انقلاب و دفاع مقدس، جمهوری اسلامی پیروز شد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت خارجه باید نظر افکار عمومی در جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان بکشد گفت: کمتر از ۵۰ درصد مردم آمریکا برای انتخابات رای داده اند که حدود ۲۵ درصد آنها به ترامپ رای داده اند. یعنی کسی که با ۲۵ درصد آرای مردم روی کار آمده است قدرتی ندارد که بخواهد اقداماتی را صورت دهد لذا وزارت خارجه باید با اقتدار از این موقعیت طلایی استفاده کند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...