نسخه چاپی

روشی نوین برای عمل سرپایی پیوند پوست

محققان دانشكده پزشكی دانشگاه میسوری، سیستمی طراحی كردند كه با استفاده از آن نیازی به اتاق جراحی و بیهوشی بیمار برای پیوند پوست نیست. این روش علاوه بر اینكه هیچ دردی ندارد، به حداقل زمان برای بهبود نیازمند است و هزینه های درمانی را به حداقل كاهش می‌دهد.

به گزارش نما ، ایرنا از مدیکال نیوز نوشت: یکی از روش‌های متداول برای ترمیم زخم‌های مزمن پیوند پوست است. در این شیوه دولایه سطحی پوست از یکی از اندام‌های سالم بیمار برداشته شده و روی اندامی که دچار جراحت شده قرار می‌گیرد. این فرآیند زمانگیر باید در اتاق جراحی انجام شود و اندامی که پوست سالم از آن گرفته شده، تا مدت‌ها دردناک است و حتی ممکن است خود به یک زخم مزمن جدید تبدیل شود.

محققان دانشگاه میسوری برای رفع کاستی‌های این شیوه درمانی یک سیستم جدید موسوم به CalluTone Epidermal Harvesting System طراحی کردند که با استفاده از آن نیازی به اتاق جراحی و بیهوشی بیمار نیست. در این سیستم با استفاده از فشار مکش و یک تیغ، تنها یک لایه از پوست سالم بیمار برداشته می‌شود. این کار تقریبا بدون درد انجام می‌شود و محل زخم حداکثر ظرف دو تا سه هفته به طور کامل بهبود می‌یابد.

محققان این شیوه درمانی را روی 13 بیمار دارای زخم‌های مزمن آزمایش کردند و معلوم شد با استفاده از این شیوه آسیب کمتری به اندام سالم وارد می‌شود و بیمار تقریبا هیچ دردی احساس نمی‌کند. همچنین زخم‌های مزمن با سرعت بیشتری بهبود می‌یابند و پس از درمان مجددا عود نمی‌کنند. در این تحقیقات چهار نفر از بیماران در کمتر از یک ماه به‌طور کامل بهبود یافتند و هزینه‌های درمانی هر بیمار بین 650 تا 1153 دلار کاهش می‌یابد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه The Cureus Journal of Medical Science منتشر شده است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...