نسخه چاپی

دردسر آنفولانزای حاد پرندگان برای صادرات تخم مرغ

رئیس سازمان دامپزشكی گفت: عراقی‌ها به دلیل شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایران تمایلی به واردات تخم‌مرغ از ایران ندارند.

به گزارش نما ،‌ مهدی خلج امروز در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه با توجه به مازاد تولید تخم مرغ در کشور چرا عراقی‌ها در روسیه به دنبال تهیه تخم‌مرغ‌شان می‌گردند، گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طی 3-2 ماه اخیر کشور عراق اعلام کرده که به دلیل آنفلوانزا اجازه واردات تخم مرغ از ایران را نمی‌دهیم.

وی تصریح کرد: البته روسیه هم تخم مرغی ندارد که به عراق صادر کند و کشورهای اروپایی نیز خودشان درگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند و امیدواریم با رعایت بیشتر پرورش‌دهندگان طیور در کشور و گذشت بازه زمانی بتوانیم صادرات را از سر بگیریم.

خبرنگار فارس همچنین از رئیس سازمان دامپزشکی پرسید که گفته می‌شود دام‌های سبک سوریه که توسط داعش به زور از مردم گرفته شده اکنون در خیابان‌های این کشور و عراق سرگردان است و برخی آنها را به ایران قاچاق می‌کنند که سال گذشته نیز یکی از عوامل بروز تب برفکی همین مساله بوده که خلج پاسخ داد: به دلیل عدم اعمال حاکمیت دولت ترکیه در شرق این کشور و همچنین مشکل در دولت‌های عراق و سوریه عملا نظارت چندانی در این زمینه نمی‌شود و یک بار در سال گذشته اواسط فصل پاییز یک راس دام سوریه از طریق قاچاق وارد کشور شد که ما به شدت واکنش نشان دادیم.

وی اضافه کرد: همیشه از وزارت کشور خواسته‌ایم تا کمربند حائل بهداشتی در مرزهای غربی داشته باشیم و یکسری اقدامات را انجام دهیم که اگر دامی جابجا شد متوجه شویم تا کشور از تهدیدات عوامل بیرونی و بیماری‌زا مصون بماند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...